نقد آلبوم های رپ فارسی

تحلیل و نقد و بررسی موسیقی های معناگرا


بیوگرافی هیپهاپولوژیست سلطان فیت های پولی

بیوگرافی هیپهاپولوژیست

سروش ملقب به هیپ هاپولوژیست از شهر مازندران خواننده رپ گنگ که به خودش دکتر رپ و عموجانی هم میگه. اون خودش رو بهترین رپر شمال کشور میدونه و برای همین با آرش سرطان رقیب محسوب میشه و مدام به هم تیکه میندازن یکی میگه گرگان بهتره یکی میگه مازندران بهتره.

هیپ هاپولوژیست اولین آهنگ خودشو سال 98 منتشر میکنه. نام این آهنگ آدم فضایی بود که دیس به کاردو بود اما با استقبال چندانی مواجه نشد. بعد از مدتی هیپ هاپولوژیست بیش از سی آهنگ منتشر میکنه و در این بیت همکاری های هزینه ای و پولی زیادی به چشم میخوره. رپر مورد علاقه وی هیچکس است و بارها از اشعار هیچکس کپی های ناشیانه ای در کارهاش انجام داده. چند وقت بعد هیپ هاپولوژیست یک دیس ترک بصورتی که با ضبط با موبایل بدون میکس و مستر انجام شده بود رو به شایع و لیبل اصلی منتشر میکنه و حسابی دیسشون میکنه ولی دیس بک موفقی نبود و واکنشی از طرف تشکل اصلی دریافت نکرد. او حتی اوایل پوتک و کچی رو هم دیس میکرد اما کم کم با پرداخت هزینه اونها رو تونست راضی کنه تا روی یکی از آهنگ های قدیمیشون بخونه و صدای خودش رو مثل ریمیکس بذاره توی آهنگشون و با هزینه های سنگین برای موزیک ویدیو کمی خودش رو تو یوتوب مطرح کنه. تنها رپری که توسط هیپ هاپولوژیست دیس نشده عمه من می باشد بقیه همه زخمی شده دیس های وی هستند. هیپ هاپولوژیست در واقع یک بچه مایه دار است که مسیر حسام استپس شدن را در پیش گرفته است. 

هیپ هاپولوژیست با پرداخت مبالغ سنگینی هرروز یک آهنگ و موزیک ویدیو و جنجال جدید و همکاری با رپرهای پولکی و باج دادن به رسانه هارو داره ادامه میده اما مسئله اساسی اینجاست که همه اینها تاریخ مصرف دارن و سروش نمیتونه تا همیشه این کارو ادامه بده.

hiphopologist

شنبه 30 بهمن 1400برچسب:hiphopologist,بیوگرافی سروش هیپ هاپولوژیست,هیپهاپولوژیست قرص,هیپ هاپولوژیست کاردی,هیپ هاپولوژیست کیست,زندگی هیپ هاپولوژیست,پیج هیپ هاپولوژیست,رپ شمال,رپ گیلک,رپ شمالی,رپ مازندران,رپ گیلان,هیپ هاپولوژیست,هیپ هاپ اولوژیست,هیپهاپولوژیست,بیوگرافی هیپ هاپولوژیست,بیوگرافی هیپ هاپ ولوژیست,سروش هیپهاپولوجیست,هیپهاپولوزیست,دیس هیپهاپولوژیست,hiphopolojist,,

  توسط عمو مصی  |
 

بیوگرافی هیپ هاپولوژیست کیست؟

هیپ هاپ اولوژیست کیست؟

یه بچه مایه که خودشو انداخته تو رسانه ها و حسابی با پول فیت میده و دیس بازی های فیک راه میندازه با آرش سرطان و .. تازه شایع رو هم دیس کرده واسه شهرت

این آدم بزودی خز میشه یکیه تو سطح حمید صفت

برید کارای کاردو رو گوش بدید تا ببینید رپ نسل 4 یعنی کی

هیپ هاپولوژیست

چهار شنبه 27 بهمن 1400برچسب:هیپ هاپولوژیست,نسل 4,رپ نسل 4,دانلود فول البوم هیپ هاپولوژیست,رپ فارسی,hiphopolojist,هیپ هاپولوژیست قرس,هیپ هاپولوجیست,هیپهاپولوجیست,رپ نسل جدید,اهنگ جدید هیپهاپولوژیست,هیپ هاپولوژیست دکتر رپفا,هیپ هاپولوژیست و کچی بیتز,رپ فارسی نسل 4,میم رپی,میم اینستاگرام,کاریکاتور رپ,آهنگای هیپ هاپولوژیست,دانلود اهنگ هیپ هاپولوژیست ماریو پوزو,متن آهنگ سام علیکم هیپ هاپولوژیست,دانلود اهنگ هیپ هاپولوژیست هود,آهنگ هیپ هاپولوژیست قرص,مصاحبه هیپ هاپولوژیست,دانلود اهنگ هیپ هاپولوژیست قانونی,دانلود اهنگ هیپ هاپولوژیست Shame,دانلود اهنگ های هیپ هاپولوژیست,رپ نسل چهار,نسل چهار رپ,رپ نسل 4 فارسی,رپ فارسی نسل4,هیپ هاپ اولوژیست,هیپ هاپ اولوزیست,هیپهاپولوزیست,هیپ هاپولوزیست,هیپ هاپولوریست,hiphopologist,rap nasl 4,rape nasle 4,rapfarsi,رپفارسی,رپ فارسی,بیوگرافی هیپ هاپولوژیست,آهنگ قرص هیپ هاپولوژیست,دیس هیپ هاپولوژیست,,

  توسط عمو مصی  |
 

نقد و بررسی آلبوم شهربازی متروک از کاردو | Kaardo Shahrebaziye Matrook Analysis

نقد و بررسی آلبوم شهر بازی متروک از کاردو

برای دانلود آهنگ های کاردو در یک فایل زیپ روی این متن کلیک کنید

هیپهاپولوژیستشهر بازی متروکه

- کاردو کیست؟ (who is kaardo)

کاردو رپر نسل چهارم که دو آلبوم کوتاه به نام های 1 (یک) و شهربازی متروک در پرونده کاری خود دارد. تک آهنگ اژدها از این رپر سبک جدیدی به نام طنز تلخ یا طنز سیاه را وارد رپ کرد. تک آهنگ ازدها در کانال یوتوب یکی از هواداران کاردو بیش از 1 میلیون بازدید گرفت. همچنین فری استایل اسفند 98 او یکی از پربار ترین فری استایل های نسل چهارم است.

- عکس جلد آلبوم

اختاپوسی با چهره ای پیر و عبوس روی چرخ و فلک یک شهربازی چمبره زده و مردم درحال سقوط از چرخ و فلک هستند و پس زمینه شهری غبار گرفته است و کاملا با فضای فانتزی و انتقادی آلبوم سازگاری دارد. تحلیل کاور آلبوم زمان بر است و باید تحلیل گران روی این جلد تحقیق کنند اما تا جایی که تیم ما متوجه شد وقتی کاور را برعکس میکنیم چهره مردی با مغز متلاشی شده را میبینیم و در بدن اختاپوس اندام زنی دیده میشود که نوزادی را درحال بدنیا آوردن است (همان قسمت دهن اختاپوس که درحال بلعیدن فردی است)

 kaardo

- بررسی آلبوم (album analysis)

شهربازی متروک مرثیه یا ملودارم نیست و ما را با گریه و هیجان به وجد نمی آورد. شهر بازی متروک فضایی سرد و بی روح از شهری مریض است که مردم آن طبق شرایط تبدیل به آدم های خطرناکی شده اند و برای بدست آوردن کمترین پول و ضعیف ترین لذت شهوانی حاضر به ضرر دیگری هستند.

 

- آهنگ شهربازی متروک (shahre baziye matrook)

شیوه بیان جدید درباره موضوعات اجتماعی، وزن و قافیه سازی دقیق، بیت مرموز با سبکی جدید

کاردو استاد شیوه های جدید است او خود را در آهنگ تانک های صورتی از آلبوم 1 ثابت کرد و اینبار با شعری به ظاهر فانتزی اما کاملا واقعی شعری صریح و رکیک درباره آلودگی هایی که در زندگی برای ما عادی شده است و شاید حتی خنده دار به نظر بیاید. کاردو همیشه طنز نویسی های تلخی را در کارهایش جا میدهد.

 

- چرخ و فلک (charkho falak)

گنگ اجتماعی تمام قد، فلو و قافیه بازی های بی نظیری به همراه با بیتی گنگ.

اسم چرخ و فلک دو معنی دارد، یکی برگرفته از چرخ فلک روزگار است و معنی دیگر آن وسیله چرخ و فلک که مدام عده ای به بالا میبرد و عده ای را به پایین می کشد. چرخ و فلک ها همیشه نماد شهربازی ها هستند و از فاصله های دور برای پیدا کردن شهربازی ها دیده میشوند. پس این آهنگ از مهم ترین آهنگ های آلبوم شهربازی متروک است.

ورس اول آهنگ چرخ و فلک درباره کسانیست که در حاشیه ترین محله ها زندگی سختی دارند و مجبور به کارهای سخت می شوند و در فضای بیمار شهر گنده لات ها و خفت گیر هایی از این قشر وارد جامعه می شوند و با اعدام انها و نوشتن در روزنامه هرگز درس عبرتی نمیشود و چیزی تغییر نمیکند.

ورس دوم آهنگ قشر خوش گذران که آقا زاده های بالا شهر و خارج نشین که مشغول عیش و نوش هستند و اغلب پدرانشان رئیسانی هستند که از مردم فقیر بهره میکشند.

در این آهنگ گرگ ها همان بچه های پایین هستند که تبدیل به گرگ شدند تا بتوانند در شهربازی متروک زندگی کنند و شغال ها سودجویان و رئیس ها هستن و سگ ها برادران گرگ ها هستند که تصمیم گرفتند برای نفع بیشتر سمت شغال ها باشند.

کاردو نسل جدید دهه هشتاد را با شاعران گذشته آشنا می کند

 

مصرع مشکل صد هزار ای قاضی شعر نخون از قرن پنجم اشاره به آسودگی خاطر شعر "مشکل چه یکی چه صد هزار ای ساقی / خاکیم همه چنگ بساز ای ساقی" از خیام شاعر قرن پنجم دارد که ممکن است کسی از آن بعنوان مغلطه استفاده کند و بگوید بیخیال باشید.

به گفته کاردو در اینستاگرام و روی جلد آهنگ چرخ و فلک، در ابتدای کورس این اثر دو بیت از شعر "به علی گفت مادرش روزی" از فروغ فرخزاد با تغییراتی بر اساس محتوا و فرم آهنگ استفاده شده است.

دوستان این واقعا بی نظیر است کاردو انتخابی از شعری کرده است که به خوبی روی بیت گنگ رپ نشسته و جالب تر اینکه شاه بِیت آهنگ نیست و کاردو پانچ های بهتری نوشته اما جوری استفاده شده که خیلی نرم دو شعر به هم تنیده اند که انگار نوشته خود کاردو است. این شعر در یک مجموعه دکلمه توسط خسرو شکیبایی با عنوان "علی کوچیکه" دکلمه شده بود، و اینبار توسط کاردو در آهنگ "چرخ و فلک" به موسیقی مدرن راه پیدا کرد و یاد فروغ زنده شد، همانطور که فروغ یاد حافظ را زنده کرد شاعران برچسبته بعدی هم اینکار را برای او میکنند و نسل به نسل هوای همدیگر را دارند و این مسئله دید باز کاردو را نشان میدهد.

فروغ :

* حیفه آدم اینهمه چیزای قشنگو نبینه

الا کلنگ سوار نشه شهر فرنگو نبینه
* این حرفا، حرف اون کسانی ست که اگه یه بار تو عمرشون زد و یه خواب دیدن
خواب پیاز و ترشی و دوغ و چلوکباب دیدن

 

- بیوه سیاه (bive siyah)

این بار او از درد خانمان سوز اعتیاد می خواند اما کاردو که همیشه سبک ساز بوده از شیوه های کلیشه ای به موضوعات دوری میکند، پس اینبار قدرت بی نظیر داستان نویسی اش را به رخ میکشد، قصه ای که گنجاندن آن در یک آهنگ کار هرکسی نیست و نمونه مشابهی از آن در رپ فارس نداریم. بیت آهنگ با یک لوپ پرتکرار و آزار دهنده و حس شب سیاه و افسرده کننده احساسی ترسناک و غریب در ما ایجاد میکند تا به سیاهی اعتیاد پی ببریم.

نام این آهنگ برگرفته از نام یک نوع عنکبوت زهردار است که پس از جفت گیری ماده شریک نر خود را میکشد.
این قطعه به صورت اپیزودی نوشته شده و مانند یک فیلم سینمایی جلو میرود.
داستان در یک آخرهفته اتفاق می افتد. راوی داستان پسری است که برای رهایی از فکر مشکلات به دل کوه زده و میخواهد با مصرف مواد مخدر (نوع نامشخص) احساس خوشایندی را تجربه بکند. او بعد از مصرف راه جاده را پیش میگیرد اما مسیر کافه ای نزدیک که تعریف آن را شنیده بود را گم میکند و به ناچار به خانه ای در همان نزدیکی پناه میبرد و با صاحب خانه که زنی مرموز (گیشا) است آشنا میشود. زن از پسر کام میخواهد و پسر پس از همبستر شدن از حرف های او متوجه میشود که برای همیشه در خانه گیر افتاده اما جدی نمیگیرد و برای بیرون رفتن اقدام میکند اینبار با حمله زن مواجه میشود. هنگام درگیری با زن با ضربه چاقو زخمی و بیهوش میشود.
در انتها سپیده دم به هوش می آید. حالا دیگر از حالت نعشگی خارج شده و متوجه میشود که در یک خرابه کنار جاده دراز کشیده و تمام اتفاقات شب توهم ناشی از مصرف بوده و زخم چاقو کار خودش است. پسر با وجود زخم احساس میکند که به آن زن نیاز دارد و مسیر جاده را پیش میگیرد تا این دیدار دوباره تکرار بشود.

 

- سر به زیر (sar be zir)

احساسی ترین آهنگ آلبوم، بیت old school با صدای جدید کمانچه هندی، و حدود 40 بار استفاده از آرایه تضاد بدون اینکه احساس بشود و ذهن را خسته بکند.

اگر به این آهنگ با حالی خسته گوش کنید حتما اشک هایتان سرازیر می شود، سر به زیر هم ملودرام سوزناک نیست بلکه شعری سرد از وضعیتی بی روح است. سر به زیر شرح حالی است بی نصیبی یک جوان ایرانی که حالا با گذشتن زمان درمانده و تنها مانده در میان جامعه ای بی رحم و حالا که پا به دهه 30 زندگی خود میگذارد همچنان از تمام آروزهایش ناکام مانده است و جواب زحمت هایش را نگرفته است.

گذر زمان و تغییر اپیزود در این آلبوم با ظرافت رعایت شده. گذر زمان از دوره ای به دوره های دیگر. خیال پردازی کاردو در اخوار آهنگ دیوانه کننده است. او به دوست دختر افغانستانی خود می گوید چشمانت را ببند و این ها را تصور کن. کاردو حتی مبارزه با نژادپرستی را بصورت کلیشه انجام نمیدهد بلکه با همذات پنداری مخاطب در احساسی ترین لحظه همنوع بودن را یادمان می آورد. ما با هر جنسیت و ملیتی با چشم های بادامی یک دختر افغان چشم هایمان را میبندیم با او دامن گلدار میپوشیم و با معشوق خود به دشتی پر از آفتاب گردان دور از هیاهوی شهر پناه میبریم. و این قدرت کمی نیست.

(@ikaardo) • Instagram 

امیدوارم خوشتون اومده باشه نظری دارید برامون بنویسید. ممنون

kaardo

یک شنبه 24 بهمن 1400برچسب:shahre bazi matrook,rap nasle 4,behnood mokri,yas,moer,tabrae,sepehr khalse,putak,نقد آهنگ پوتک,نقد آهنگ های شاهین نجفی,اهنگای پوتک,شاهین نجفی ترامادول,shahin najafi tramadol,shahin najafi hich hich hich,شاهین نجفی هیچ هیچ هیچ,کچی بیتز,shahin najafi,رپ نسل چهار,اسامی رپ نسل چهار,رپر نسل جدید,رپر نسل 4,رپر نسل چهارم,کاردو ای پی,ای پی,البوم ای پی,هیپ هاپولوژیست,کیارپ,مایا قربانی,نوه گوگوش,آلبوم کوتاه,آلبوم ای پی جدید,بهترین البوم رپ,بهترین ای پی رپ,دانلود البوم ای پی امینم,دانلود البوم ای پی پیشرو,دانلود البوم علیاوج,مجهول رپر,مجهول رپ,majhool,دانلود دیس,دیس هیپ هاپ اولوژیستو,shahrebazi matrook,shahre baziye matrok,هیپ هاپولوژیست,هیپ هاپولوجیست,رپ,رپ فارس,رپ فارسی,موسیقی رپ,موزیک رپ,اهنگ رپ,رپ جدید,البوم رپ,آلبوم رپ,آلبوم جدید رپ,جدیدترین رپ,جدیدترین ای پی,جدیدترین آلبوم,رپر نسل چهارم,نسل بندی رپ,kaardo charkh o falak,kaardo diss,kaardo shahrebazi,شهربازی تهران,شهربازی سنندج,شهربازی ساوه,شهربازی اهواز,شهربازی تبریز,شهربازی اهواز,شهربازی امریکا,شهربازی اروپا,شهربازی لس آنجلس,چرخ و فلک تهران,چرخ و فلک روزگار,چرخ فلک,حامد فرد,ساسی مانکن,شاهین نجفی,امیر تتلو,تتلو,پیشرو,رضا پیشرو,هیچکس,دانلود آلبوم فدایی,فدایی,قاف,دانلود آلبوم قاف,ای پی قاف,آلبوم بامداد,بامداد رپر,نوید صدر,رض رپر,احسان آتور,آتور رپر,دانلود البوم ای پی هیچکس,دانلود البوم مهدیار آقاجانی,مهدیار آقا جانی,اشکان فدایی,بی بال,بی بال رپر,انورتو,آلبوم بهمن انورتو,آلبوم در دسشویی بامداد,آلبوم دیس,آلبوم راک,البوم حسام استپس,حسام استپس,بهنود مکری,,البوم سرباز داریوش,آلبوم کاربازی,آلبوم علی رضا جی جی,آلبوم عمو سهراب,آلبوم 57 سونامی,رپ نسل4,رپ نسل چهار,رپر نسل چهار,شهر بازی متروک,شهربازی متروکه,shahre bazi matrooke,kaardo shahre bazi matroke,kardo shahre bazi,kardo rap,kardo raper,kardo rapper,kardo musician,caardo album,cardo abum,kardo album,,

  توسط عمو مصی  |
 

نقد فیلم لئون حرفه ای leon the perrfesional

بیش از دو دهه از اکران فیلم لئون: حرفه‌ای (Léon: The Professional) می‌گذرد و این اثر همچنان بینندگان خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد. طرفداران این فیلم جنایی و اکشن هم بدون شک همچنان از تماشای مدام آن لذت می‌برند و احساسات فراوانی را در حین تماشای آن تجربه می‌کنند. با وجود تمام خاطراتی که از این اثر سینمایی برای طرفداران صنعت سینما در طول چندین سالی که از اکران آن گذشته است، این احتمال وجود دارد که بعضی حقایق جالب فیلم لئون از بینندگان آن پنهان مانده باشند. پس اگر شما هم از طرفداران حرفه‌ای فیلم لئون هستید، با پی‌اس آرنا و این مقاله همراه بمانید تا یازده حقیقت خواندنی از آن را با همدیگر بررسی کنیم.

فیلم لئون داستان قاتلی حرفه‌ای را نشان می‌دهد که پس از اتفاقی ناگوار، دختر همسایه را به خانه‌ی خود راه داده و او را تحت مراقبت خود قرار می‌دهد. «ناتالی پورتمن» (Natalie Portman) حرفه‌ی بازیگری خود را با این اثر شروع کرده و «ژان رنو» (Jean Reno) فرانسوی هم به خاطر لئون بر سر زبان‌ها در هالیوود افتاد.

دوستی این دو شخصیت در فیلم وارد وضعیت‌های خاص، عجیب و حتی گاهی بحث‌برانگیز می‌شود که امروزه حتی می‌تواند بینندگان را شگفت زده کند. در کنار این رابطه‌ی فراموش‌نشدنی، داستان فیلم لئون هم مرزهای معمول این سبک از فیلم‌ها را زیر پا می‌گذارد و با موسیقی شاهکار آن، تلفیقی از احساسات، اکشن و تعلیق را به بینندگان ارائه می‌دهد. البته در کنار تمام این نکات مثبت، نباید بازی شاهکاری «گری اولدمن» (Gary Oldman) را فراموش کرد که به یکی از زیباترین بازی‌های حرفه‌ی این هنرمند توانا، و یکی از بهترین نقش‌های منفی سینما را به تصویر می‌کشد.

1. والدین «ناتالی پورتمن» مخالف بازی او در نقش «ماتیلدا» بودند

ایفای نقش «ماتیلدا» برای هر دختر یازده ساله‌ای می‌توانست سخت و پیچیده باشد. او نه تنها می‌بایست در فضای خانواده‌ای نابود شده و پرخشونت حضور پیدا می‌کرد، بلکه در طول فیلم این دختر نوجوان با نگاهی جنسی نیز به تصویر کشیده می‌شد. در مستندی که به مناسبت ده سالگی اکران فیلم لئون منتشر شده بود، این بازیگر به یکی از حقایق جالب فیلم لئون اعتراف می‌کند. او بعد از خواندن فیلم‌نامه اثر به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته و اشک ریخته بود. او می‌دانست که باید در این نقش بازی کند اما پدر و مادرش با این مساله کنار نیامده بودند. «پورتمن» در مستند می‌گوید:

والدینم به من می‌گفتند که به هیچ عنوان حق ایفای نقش را ندارم. به نظر آنها چنین نقشی برای دختر بچه‌ای به سن من کاملاً نامناسب بود. با این‌همه من معتقد بودم که فیلم‌نامه بهترین چیزی بود که تا به حال خوانده بودم و برای به دست آوردن آن با آنها مدام دعوا می‌کردم.

2. در فیلم‌نامه اصلی صحنه‌ای نوشته شده است که «لئون» اتفاقی «ماتیلدا» را در حال حمام کردن می‌بیند

دور از انتظار نیست که پدر و مادر «ناتالی پورتمن» با چنین سکانسی مشکل زیادی داشتند. همان‌طور که در مستند ده سالگی لئون به اسم Starting Young آمده است، آن‌ها تمام تلاش خود برای کم کردن جزییات نامناسب فیلم کردند. یکی از آن موارد، همین سکانس بود که همان‌طور که در قرار داد «پورتمن» آمده است، باید از فیلم حذف می‌شد.

3. «ژان رنو» و «ناتالی پورتمن» اجازه تمرین بحث‌برانگیزترین سکانس فیلم را نداشتند

بدون شک سکانسی که بیش از هر صحنه دیگر از فیلم لئون جدال و بحث به وجود آورده است، صحنه‌ای است که «ماتیلدا» لباسی که «لئون» به او داده است را می‌پوشد. تا پیش از این صحنه، که در اکران آمریکای آن حذف شده و تنها پس از یک دهه به نسخه نهایی اثر اضافه شده است، «لئون» شخصیتی است که مابین کودکی و بزرگ‌سالی گیر کرده است. تنها از این صحنه است که بینندگان ممکن است نگران رابطه دو شخصیت اصلی فیلم شوند. با اینکه «لئون» به صحبت‌های «ماتیلدا» توجهی نمی‌کند و او را پس می‌زند، اما تنش فراوانی در این سکانس وجود دارد.

در مصاحبه‌هایی که در دی‌وی‌دی فیلم آمده است، «ژان رنو» می‌گوید که از «لوک بسون» (Luc Besson)، کارگردان اثر، می‌پرسد که زمان تمرین این سکانس کی است و از او جوابی نمی‌شنود. با این کار «بسون» و عوامل صحنه موفق شده‌اند که حس نامناسب و ناراحتی که «لئون» تجربه می‌کند را به خوبی دربیاورند. همان‌طور که «رنو» می‌گوید: «رابطه لئون و ماتیلدا هم بسیار نزدیک بود و هم خیلی عجیب.» و این سکانس به خوبی آن را به تصویر می‌کشد.

4. دلیل ترک سیگار «ماتیلدا» در فیلم، والدین «ناتالی پورتمن» بود

 

یکی از حقایق جالب فیلم لئون درباره وضعیت سیگار کشیدن ناتالی پورتمن جوان در فیلم لئون بود. طبق توافقی که بین پدر و مادر «پورتمن» با «لوک بسون» انجام گرفت، بازیگر جوان تنها اجازه داشت پنج سیگار تقلبی در طول فیلم در دست بگیرد و همین‌طور حق نداشت هیچ کدام از آنها را استعمال کند. در نتیجه اگر در فیلم دقت کنید متوجه می‌شوید که «ماتیلدا» تنها سیگار به دست گرفته است یا آنها را بر لب می‌گذارد بدون اینکه دودی از دهانش خارج کند. علاوه بر آن، در این توافق‌نامه ذکر شده بود که شخصیت دختر جوان باید در طول فیلم سیگار کشیدن را ترک کند. در نتیجه این شروط، «لئون» در طول فیلم «ماتیلدا» را به خاطر کشیدن سیگار سرزنش می‌کند و در نهایت هم وقتی که تنهاست، سیگار ناتمامی را دور می‌اندازد و به عبارتی ترک می‌کند.

5. تقلید «ناتالی پورتمن» از «مریلین مونرو» از روی فیلم‌های این بازیگر معروف نبود

در طول تست بازیگری «پورتمن» برای نقشش در فیلم لئون، «بسون» از این بازیگر می‌خواهد که نشان دهد چه تقلیدهایی از بازیگران معروف بلد است. سکانسی که در فیلم آمده و «ماتیلدا» ادای شخصیت‌های معروف را در می‌آورد حاصل همین اتفاق است.

این بازیگر بعدها که در مستندی درباره‌ی این صحنه صحبت کرده است، اعتراف می‌کند که از کودکی علاقه بسیار زیادی به «جین کلی» (Gene Kelly) و «مدونا» (Madonna) داشته، اما هیچ‌گاه هیچ فیلمی از «مریلین مونرو» (Marilyn Monroe) را تماشا نکرده بود. در اصل تقلیدی که از این بازیگر در لئون می‌بینیم را «ناتالی پورتمن» براساس «مایک مایرز» (Mike Myers) در فیلم «جهان وین» (Wayne’s World) انجام داده است.

6. «لوک بسون» ایده‌ی فیلم لئون را در حین ساخت «دختری به نام نیکیتا» به‌دست آورده است

در اثر ساخته سال 1990 این کارگردان به اسم «دختری به نام نیکیتا» (La Femme Nikita)، «ژان رنو» نقش «ویکتور تمیزکار» را بازی می‌کند که برای حل مشکل مأموریت نیکیتا وارد داستان می‌شود.

به گفته کارگردان، او به قدری تحت تأثیر کار «رنو» قرار گرفت، که تصمیمی می‌گیرد داستانی بر اساس شخصیت او بنویسد و در نتیجه لئون متولد می‌شود. خوشبختانه هنگامی که به خاطر مشکلات برنامه «بروس ویلیس» فیلم‌برداری «عنصر پنجم» (The Fifth Element) به تعویق افتاد، «بسون» موقعیتی پیدا کرد تا بر روی پروژه مورد علاقه خود کار کند.

7. نماهای داخلی آپارتمان «لئون» و «ماتیلدا» در هتل چلسی فیلم‌برداری شده‌اند

یکی از حقایق فیلم لئون درباره محل زندگی آن‌ها است. در حالی که خانه‌ی دو شخصیت اصلی فیلم به نظر مکان مهمی نمی‌آید و کمی حتی به هم ریخته و خراب است، اما صحنه‌هایی که در طول فیلم شاهدشان هستیم در هتل چلسی فیلم‌برداری شده‌اند که یکی از مناطق تاریخ و مهم نیویورک حساب می‌شود.

افراد مهمی همچون «باب دیلن» (Bob Dylan)، «جنیس جاپلین» (Janis Joplin)، «چارلز بوکوفسکی» (Charles Bukowski)، «تام ویتس» (Tom Waits)، «پتی اسمیت» (Patti Smith)، «لئونارد کوهن» (Leonard Cohen) و «ایگی پاپ» (Iggy Pop) در آن زندگی کرده‌اند. «آلن گینزبرگ» (Allen Ginsberg) و «گرگوری کورسو» (Gregory Corso) در آن به بحث‌های فلسفی پرداخته‌اند و «آرتور سی کلارک» (Arthur C. Clarke) رمان «2001 ادیسه فضایی» را آنجا نوشته است.

«اندی وارهول» (Andy Warhol) هم فیلم «دختران چلسی» (Chelsea Girls) را در همین مکان فیلم‌برداری کرده است و دوست دختر «سید ویشس» (Sid Vicious) هم در همین هتل به ضرب چاقو کشته شده این موزیسن معروف به خاطرش دستگیر شده بود. هر چقدر خانه‌ی دیده شده در فیلم معمولی به نظر می‌آید اما تاریخ پر حادثه‌ای داشته است.

8. نیویورک الهام‌بخش فیلم لئون بوده است

با وجود اینکه این ساخته‌ی «لوک بسون» هم در پاریس و هم در نیویورک فیلم‌برداری شده است، اما کارگردان بر این مساله پافشاری کرده است که لئون فیلمی نیویورکی است. او در مصاحبه‌ای که با مجله Stumped داشته گفته است:

هنگامی که صحبت از لئون می‌شود، من با نیویورکی بودن آن راحت‌تر هستم. به نظر من در نیویورک یک شخص می‌تواند ناپدید شود. تنها کافی است گوشی همراه و کارت بانکی همراه خود نداشته باشید تا هیچ کسی نتواند شما را پیدا کند. از طرفی دیگر پاریس یک خصوصیت دارد که در نتیجه آن نمی‌تواند لوکیشن فیلم باشد. تمام خانه‌های این شهر صاحب خانه‌ای دارند که از تمام اتفاقات کل ساختمان خبر دارند. آنها همواره با پلیس در ارتباط هستند و در نتیجه آن کسی نمی‌تواند در پاریس نامریی باشد.

9. دیالوگ ماندگار «گری اولدمن» در فیلم، برای اذیت کردن کارگردان گفته شده بود

این بازیگر توانا در هر نقشی که حضور پیدا کرده است، همواره تمام انرژی خود را گذاشته و آن نقش را ماندگار کرده است. مأمور پلیسی که «اولدمن» نقش آن را در فیلم لئون بر عهده دارد، امروزه با دیالوگی شناخته می‌شود که با لحنی خاص فریاد میزند: «همه رو بیار!» همان‌طور که بازیگر در مصاحبه‌ای به یکی از حقایق جالب فیلم لئون اشاره کرده است، این شکل از ادا کردن دیالوگ تنها برای شوخی با «لوک بسون» و خنداندن او انجام گرفته بود. او می‌گوید:

در برداشت‌های قبل، من با صدایی معمولی دیالوگ را گفتم. یک بار اما به صدابردار اشاره کردم و بعد جمله را با تمام توانم فریاد زدم تا «بسون» را اذیت کرده باشم. جالب این جاست که همین برداشت وارد نسخه نهایی فیلم شد و هنوز هم، کسانی که مرا در خیابان می‌بینند این جمله را خطاب به من فریاد می‌زنند!

10. «بسون» تمام شایعه‌های مربوط به ساخت دنباله‌ی لئون را رد کرده است

در حالی که طرفداران سال‌هاست منتظر ساخت ادامه‌ای بر داستان فیلم لئون هستند، «لوک بسون» بارها این درخواست‌ها را بی‌جواب گذاشته و اعلام کرده است که قسمت دوم آن را نخواهد ساخت. او در مصاحبه‌های فراوانی درباره‌ی این موضوع گفته است که اگر قرار بود به خاطر پول دنباله‌ی لئون را بسازد، سال‌ها پیش می‌توانست این کار را بکند. اما او می‌داند که باید داستانی ارزشمند داشته باشد تا بتواند فیلم را ادامه دهد و از آنجایی که هیچ‌گاه به داستانی رضایت‌بخش نرسیده است، در نتیجه آن فیلمی هم ساخته نمی‌شود.

11. «ژان رنو» طوری نقش خود را بازی کرده است تا هیچ تهدیدی از سمت او به «ماتیلدا» احساس نشود

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا لئون کمی خنگ به نظر می‌رسید. خب این بازیگر فرانسوی در صحبت‌هایش در دی‌وی‌دی فیلم  به یکی از حقایق فیلم لئون اشاره کرد. او اعلام کرده است که برای حذف هر گونه احتمال احساس جنسی از طرف «لئون» به «ماتیلدا»، او این شخصیت را کمی کم‌هوش بازی کرده است. از نظر «رنو»: «لئون شخصیتی است که پدر و مادرش را از دست داده و یک مهاجر است. هنگامی که چنین شخصی باهوش نباشد، کمتر حرف میزند و در نتیجه بیشتر احساسات نشان می‌دهد. به همین دلیل به شکلی غریزی از خود دفاع می‌کند. با کم‌هوش نشان دادن لئون، ماتیلدا کسی است که کنترل شرایط را به دست می‌گیرد.»

در این مطلب 11 مورد از حقایق فیلم لئون را بیان کردیم و امیدواریم که از مطالعه این فکت‌ها لدت برده باشید. صحنه مورد علاقه شما در فیلم حرفه‌ای چیست؟ آن را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد فیلم,نقد و بررسی فیلم,تحلیل فیلم,نقد جدید فیلم,نقد سینمایی,نقد فیلم قهرمان,بررسی فیلم قهرمان اصغر فرهادی,نقد سینما,نقد فراستی,نقد کامیار محسنین,نقد مسعود فراستی,نقد نیما,نقد منتقدان,نقد جدید سینما,نقد سینما,نقد کیارستمی,نقد اصغر فرهادی,نقد داریوش مهرجویی,نقد فیلم کلوز آپ,

  توسط عمو مصی  |
 

نقد فیلم forrest gump با بازی درخشان تام هنکس

فرانک مجیدی: فکر می‌کنم سال ۸۴ بود که در مجموعه‌ای که “انتشارات نگاه” از کارهای ترجمه‌ی داستان کوتاه شادروان احمد شاملو منتشر کرد، داستانی از عزیز نسین خواندم درباره‌ی پیرمردی که شرط قبول درخواست ازدواج جوانی با نوه‌اش را توانایی‌اش در دویدن گذاشته بود. داستان خیلی خوبی بود. آن موقع، یاد فیلم “فارست گامپ” افتادم. روزها گذشت. هم “فارست گامپ” از خاطرم رفت و هم داستان. تا دو هفته پیش که فیلم‌هایم را مرتب می‌کردم و دی وی دی “فارست گامپ” ناگهان آمد جلوی چشمم. دوباره تماشایش کردم و دوباره پر از یک حس خوب شدم. در سال ۹۴ رابرت زمکیس یکی از زیباترین داستان‌های سینما را خلق کرد، یکی از به یاد ماندنی‌های عصر ما!

فارست گامپ ( تام هنکس)، مرد ساده‌دلی است که در ایستگاه اتوبوسی منتظر نشسته‌است. با آمدن خانمی، او خود را معرفی می‌کند و داستان زندگیش را تعریف می‌کند. فارست کودکی با بهره‌ی هوشی پایینتر از همسالانش است و تمام دنیایش مادرش (سالی فیلد) که حوادث اطرافش را با زبانی ساده برایش توصیف می‌کند. او در کودکی مجبور به استفاده از اسکلت و داربست فلزی بود که به پایش بسته می‌شد. بچه‌های همسالش او را دوست نداشتند. اما یکی با او همبازی شد، جنی. طی حادثه‌ای، آن اسکت مزاحم فلزی در هم می‌شکند و توانایی فارست در دویدن پدیدار می‌شود. فارست که حالا بالغ شده در راگبی به افتخار می‌رسد. جنی جوان (رابین رایت پن) که هرگز از مهر پدر الکلی‌اش بهره‌ای نداشته، آرزو دارد خواننده‌ی کانتری شود. او دختر سر به راهی نیست. در روزهای جنگ با ویتنام، فارست به ارتش می‌پیوندد و حتی در یک بار نامناسب خوانندگی می‌کنند. هنگام خداحافظی، جنی از فارست می‌خواهد شجاع نباشد و هر وقت خطری بود فقط بدود. فارست در دوره‌ی آموزشی ارتش، دوستی به نام بوبا(میکلتی ویلیامسون) پیدا می‌کند. او جوان سیاهپوست ساده‌دلی است که آرزو دارد خانواده‌ی فقیرش را با صید میگو به وضع بهتری برساند. آنها به ویتنام اعزام می‌شوند و تحت فرماندهی سرگرد دن تیلور(گری سینایس) قرار می‌گیرند. در یکی از حملات، نیروهای آمریکا بشدت بمباران می‌شوند. با فرمان فرماندهش، فارست شروع به دویدن می‌کند و ناگهان به یاد بوبا می‌افتد. او باز می‌گردد تا بوبا را پیدا کند اما هر بار یک مجروح دیگر را می‌یابد و او را تا کرانه‌ی رودخانه می‌رساند، از جمله سرگرد دن را. بالاخره بوبا را در حالیکه بشدت زخمی است می‌یابد. بوبا می‌میرد و فارست زخمی جزئی برداشته ولی سرگرد دن هر دو پایش را از دست می‌دهد. دن بخاطر آنکه تا آخر عمر فلج است و با افتخار نمرده و گمان می‌برد فارست نگذاشته به سرنوشتش برسد از او خشمگین است. فارست مدال افتخار می‌گیرد و در دوران نقاهت استعدادش در پینگ‌پنگ شکوفا می‌شود. در حالیکه او به مسابقات جهانی می‌رود و یکی یکی پله‌های افتخار را طی می‌کند زندگی جنی هر روز در سراشیبی است. اعتیاد و روابط ناسالم، جوانی و زندگی جنی را می‌رباید. فارست سرگرد دن را با خود همراه می‌کند تا به آرزوی بوبا جامه‌ی عمل پوشاند. او اسم قایقش را می‌گذارد جنی و موفق می‌شود یکی از بی‌نظیرترین صیدهای میگو را انجام دهد، چنانکه عکسش بر جلد مجله‌ها برود. ولی او فقط دنیای کوچک خودش را می‌خواهد دنیایی که تمام وسعتش آغوش مادر و داشتن جنی است…

وقتی تام هنکس در سال ۹۳، اسکار بهترین بازیگر مرد را بخاطر “فیلادلفیا” گرفت همگان او را برازنده‌ی این جایزه می‌دانستند اما تصور نمی‌رفت او در سال آینده هم مجسمه‌ی طلایی را بالای سر برد. هنکس در سال ۹۴ بینندگان را میخکوب کرد! او یکی از به‌ یاد ماندنی‌ترین کاراکترهای سینمای جهان را جان بخشید و در او روح دمید. آنچنان که اگر تنها بهانه‌ی دوباره نبردن اسکارش، گرفتن جایزه در سال گذشته بود یکی از بزرگترین ناداوری‌های اسکار رخ می‌داد. چنین بود که جز این، فیلم ۵ اسکار دیگر را هم درو می‌کند. رابرت زمکیس با طمانینه، تمام حوادث فیلمش را عمق بخشیده و پرداخته‌است.

فیلم “فارست گامپ” فیلم سرشاری است. این فیلم یکی از بهترین مراجع شناخت آمریکای معاصر است. اتفاقات فرهنگی، هنری و سیاسی چون حلقه‌هایی مرتبط پشت سر هم ردیف می‌شوند و قهرمان داستان به زیبایی در آن پرورش می‌یابد. از الویس پریسلی و جان لنون گرفته تا کندی و نیکسون، همه نقشی در فیلم می‌یابند. موسیقی و ترانه‌های فیلم گوش‌نوازند. با گذشت ۱۵ سال از اکران فیلم، هنوز جلوه‌های ویژه‌ی آن بشدت حیرت‌انگیز و چشم‌نواز است. به نظر می‌رسد طراحان جلوه‌های ویژه‌ی فیلم می‌دانسته‌اند فیلمی برای همیشه‌ی تاریخ سینما می‌سازند و باید کار فاخری ارائه دهند. هنوز سکانس دست دادن فارست گامپ و کندی، یا شوی شبانه‌ی فارست با جان لنون بسیار شاخص و مثال زدنی است.

دو سکانس در فیلم هست که هر بار می‌بینم صورتم را پر از اشک می کند. یکی آنجا که بچه‌ها به فارست سنگ می‌زنند و جنی به فارست که اسیر آن میله‌ها و اسکلت‌های فلزی است، می‌گوید:”بدو فارست! بدو!” و فارست شروع به دویدن می‌کند و ناگهان تمام آن میله‌ها خرد می‌شودـ و آنجاست که مقرر می‌شود جهان زیر پای فارست باشد!ـ دیگر آنجا که جنی پسرشان را به فارست نشان می‌دهد و به فارست که وحشتزده شده، می‌گوید او کار بدی نکرده! فارست با تردید و با چشمانی پر از اشک می‌پرسد:”اون باهوشه؟!”

این فیلم در ستایش یک قلب بزرگ و طلایی است! اینکه در نقدهای این فیلم می‌خوانم “…فارست مرد احمقی است…” مشمئزم می‌کند. حقیقت این است که فارست مرد خارق‌العاده‌ای است. او آنچنان قلب بزرگی دارد که ما آدم‌های دیگر، از وحشت این بزرگی دوست داریم به او انگ متفاوت بودن و نادانی بزنیم تا خود را بالا بکشیم. اشکال از فکرهای کوچک ماست، دوستان! دنیای فارست در میان جنگ و خون هم پر از رنگ‌های شاد و خاطرات خوب است. برای فارست اهمیتی ندارد که دنیا زیر و رو شود، او فقط مادرش و جنی را می‌بیند. آن سکانسی را به یاد بیاورید که یکی از کمونیست‌ها دارد برای فارست از گروهشان می‌گوید اما او نمی‌بیند و نمی‌شنود، تنها جنی را می‌بیند که از رهبر گروه سیلی می‌خورد. دوست دارم اگر این فیلم را ندیده‌اید، حتماً ببینید و اگر دیده‌اید دوباره تماشایش کنید. به جزئی‌ترین لبخندهای فارست، کمترین حرکات سرش و نگاه مشکوک و مظنونش به جان لنون دقت کنید، وقتی جنی به او می‌گوید در لباس نظامی خوش‌تیپ شده، ببینید که با چه غرور و شادی‌ای لباسش را مرتب می‌کند، وقتی در روز عروسی جنی کراواتش را مرتب می‌کند نگاه کنید که چطور به جنی می‌نگرد. فارست راست می‌گوید، شاید مرد باهوشی نباشد اما می‌داند عشق چیست! مهم هم همین است! رمز تمام کامیابی‌های فارست در همین جمله است. او می‌دود تا رستگار شود، شاید فقط برای گرفتن پری که در نسیم به این سو و آن سو می‌رود! و تو با تمام وجودت می‌گویی:”بدو فارست! بدو!”

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد فیلم,نقد فیلم هامون,نقد هامون,نقد سینمایی هامون,نقد فیلم,نقد فیلم سینمایی هامون,مصاحبه خسرو شکیبایی,حمید هامون,حمید حامون,نقد و بررسی فیلم,تحلیل فیلم,نقد جدید فیلم,نقد سینمایی,نقد سینما,نقد فراستی,نقد کامیار محسنین,نقد مسعود فراستی,نقد نیما,نقد منتقدان,نقد جدید سینما,نقد سینما,نقد کیارستمی,نقد اصغر فرهادی,نقد داریوش مهرجویی,نقد فیلم کلوز آپ,

  توسط عمو مصی  |
 

نقد و بررسی آلبوم دوئل در آینه از رضا یزدانی

به گزارش ایمنا، از سوی خانه ترانه اصفهان، آلبوم «دوئل در آینه» از رضا یزدانی  تحلیل و بررسی می شود. این جلسه که با حضور احسان نوری و گروه موسیقی «مادرد» برگزار می شود، با ترانه خوانی اعضا همراه خواهد بود.
دهمین آلبوم رسمی رضا یزدانی به نام «دوئل در آینه» به تهیه‌کنندگی «علی اوجی» و از سوی شرکت پخش «تصویرگستر پاسارگاد» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. رضا یزدانی در این آلبوم شانزده قطعه به نام‌های «بی غروب»، «برزخ»، «تونل کندوان نگاه تو»، «میترسم از خودم»، «رادیو»، «تاریخ تکراری»، «تحریف تاریخ»، «توریست»، «روزای دلگیر»، «گریم»، «ترانه آوانگارد»، «هفته دلتنگی»، «این روزا»، «رفت که رفت»، «پرواز کن» و «دوئل» را به مخاطبانش ارائه کرده است. «محمد خرمی‌نژاد» با چهار قطعه، «میلاد عدل» با سه قطعه، «بهنام شهرکی» با سه قطعه، «بهروز پایگان» با سه قطعه و «آرش زمانیان» و «عمران میرزایی» و «امیر مهرپویا» هرکدام با یک قطعه تنظیم‌کنندگان این مجموعه هستند.
ترانه‌های آلبوم از سروده‌های «دوئل در آینه» توسط «مهدی ایوبی»، «مجید بابازاده»، «پدیده نیشابوری»، «عرشیا عشقی»، «سحران راشد»، «مریم شجاعی»، «علیرضا باران»، «حسن علیشیری» و «پارسا حسینی» است. آهنگسازی کل مجموعه به غیر از قطعات «هفته دلتنگی»، «گریم»، «تاریخ تکراری»، «رادیو»، «میترسم از خودم»، «پرواز کن» و «دوئل» توسط رضا یزدانی انجام شده است. نکته ای که در آلبوم جدید رضا یزدانی جلب توجه می‌کند بهره‌گیری تنظیم‌ها از سازهای گوناگون بادی، کوبه‌ای، زخمه‌ای و الکترونیک است. مازیار احمد‌پور، میلاد عدل، سهیل زرین کلک، آرش زمانیان، بهروز پایگان، رضا حجت‌زاده، شهروز بزدوده، محمد خرمی، مهرداد خرمی، علیرضا مهدی‌زاده، علیرضا میرآقا، حسین شریفی، محسن مهاجر، شهریار باطانی، شروین شهبازی و امیر مهرپویا هم در این مجموعه به عنوان نوازنده هنرنمایی کرده‌اند.
تحلیل و بررسی آلبوم «دوئل در آینه» آخرین اثر رضا یزدانی، پنج شنبه 7 مردادماه ساعت 17 تا 19 در هنرستان هنرهای زیبا واقع در خیابان مطهری، نبش خیابان شمس آبادی برگزار خواهد شد./

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد رپ,تحلیل آلبوم رپ,نقد و بررسی رپ,تحلیل موسیقی هیپ هاپ,نقد و بررسی هیپ هاپ,نقد علی سورنا,نقد هیچکس,نقد یاس,نقد شاهین نجفی,نقد ساسی مانکن,نقد تتلو,نقد پیشرو,تحلیل آلبوم مجاز,تحلیل آلبوم نگار,تحلیل آلبوم جهنم,تحلیل آلبوم ترامادول,تحلیل آلبوم ریل,نقد آهنگ های رپ,تحلیل آهنگ های رپ,تفسیر آهنگ های رپ,نقد امینم,تحلیل توپاک,بررسی یاس,نقد و بررسی,تحلیل,میز نقد,نقد,تحلیلگر,تفصیر رپ,تفسیر اهنگ رپ,,

  توسط عمو مصی  |
 

تحلیل و نقدی به آلبوم اینجانب از محمدرضا شایع | shayea naghd injaneb album

در این مطلب قصد نقد و بررسی تخصصی البوم اینجانب از محمدرضا شایع را داریم که جزو معروف ترین رپر های نسل جدید می باشد و پس با ما با بررسی البوم اینجانب شایع همراه باشید.

آرتیست ها : محمد رضا شایع , علی بی , میلاد اس , مهیار , مینورام

آهنگساز ها : علی بی , محمد رضاییان , حامد , تضاد

لیست ترک های آلبوم اینجانب :

 ‫آلبوم اینجانب شایع‬‎

اینترو

اینجانب

اهل نا اهلی

احتیاج دارم

منم اون که مغرور

سیگارای نکشیده

هر کی یه جوره داستانش

نمیدونی چقد دلم میخواد

محله ی گم و گورا

شلش کن

من از تو نمی ترسم

اوترو ( اینجانب)

نمرات ما به البوم اینجانب شایع

تذکر : نمرات از ده نمره می باشند

 

نمره بیت آهنگ ها : 8.5

 

نمره متن آهنگ: 9

 

نمره میکس و مسترینگ یا تنظیم : 8

 

نمره به عملکرد آرتیست: 8.5

 

میزان براورده کردن انتظارات : 88%

 

نمره ما به این اثر:

 

85

 

بهترین اهنگ البوم اینجانب شایع از نظر ما : اهنگ “نمیدونی چقدر دلم میخواد”

 

بررسی البوم اینجانب شایع

نقاط قوت البوم اینجانب:

 

بالاخره شاهد عملکرد و تکنیک بهتر و متنوع تری از شایع هستیم که این البوم را نسبت به البوم های قبلی اهنگ های تکراری اخیرش متمایز می کند.

متن خوب و گیرا در اکثر ترک های البوم که تاثیر زیادی روی مخاطب می گذارد.

اهنگسازی قابل قبول دراین البوم که متاسفانه در اثار اخیر شایع شاهد ان نبودیم.

نقاط ضعف البوم اینجانب :

 

میکس و مسترینگ می توانست بهتر باشد.

نظر منتقد :

 

البوم اینجانب از محمد رضا شایع نخستین البوم بلند او می باشد که همراه با نخستین موزیک ویدیوی شایع که صورت و چهره او را پس از سال ها به طور کل رونمایی می کرد منتشر شد. خوشبختانه برخلاف اثار تکی اخیر شایع که اثار متوسط رو به ضعیفی بودند و به شدت از تکراری شدن و ساده بودن بیت رنج می بردند , البوم اینجانب روند بهتری را طی می کند و تقریبا از تمامی نظر ها قابل قبول است.

 

ترک شلش کن نمونه ای از عملکرد متفاوت شایع در این البوم است که انگار بالاخره تصمیم گرفته تغییر و تنوعی در سبک خواندن خود ایجاد کند. اهنگسازی این البوم که برعهده تعداد زیادی از اهنگساز های مختلف است به خوبی انجام شده و مخاطب را راضی می کند. از نظرمیکس و مسترینگ این البوم می توانست کمی بهتر باشد. در بعضی اوقات نسبت صدای خواننده با صدای بیت مناسب نیست و همین مورد در درک درست متن مخاطب را اذیت می کند.

 

در کل البوم اینحانب از شایع یک پیشرفت بزرگ و یک گام رو به جلو برای این خواننده نسل سه رپ فارسی است به طوریکه نشان می دهد شایع حتی اگر در لیبل کاغذ هم نباشد می تواند یک اثر ممتاز را منتشر کند و به همین دلیل می توانم به راحتی بگویسم البوم اینجانب یکی از بهترین البوم های منتشر شده در سال های اخیر رپ فارسی است و گوش دادن به تک تک ترک های انرا به شما عزیزان و دوست داران رپ پیشنهاد می کنم.

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد رپ,تحلیل آلبوم رپ,نقد و بررسی رپ,تحلیل موسیقی هیپ هاپ,نقد و بررسی هیپ هاپ,نقد علی سورنا,نقد هیچکس,نقد یاس,نقد شاهین نجفی,نقد ساسی مانکن,نقد تتلو,نقد پیشرو,تحلیل آلبوم مجاز,تحلیل آلبوم نگار,تحلیل آلبوم جهنم,تحلیل آلبوم ترامادول,تحلیل آلبوم ریل,نقد آهنگ های رپ,تحلیل آهنگ های رپ,تفسیر آهنگ های رپ,نقد امینم,تحلیل توپاک,بررسی یاس,نقد و بررسی,تحلیل,میز نقد,نقد,تحلیلگر,تفصیر رپ,تفسیر اهنگ رپ,,

  توسط عمو مصی  |
 

آهنگ این منم شایع را نقد و بررسی و تحلیل کردیم ( in manam shayea analyse)

 

پسره حاجی نیستم
(آقازاده نیستم)

پی پوله بیشترم با کاره بیشتر
(نون حلال در میارم)

نه می خوام بیفتم با یه چک تو نه صاف وایسادنمه با کمک تو
(وابستگی به کسی ندارم و از کسیم نمیترسم)

میزنم از خواب دم صبح تو آفتاب سر ظهر
(هر سختی رو میکشم اما زیر منت نمیرم)

حس میکنم عرضه رو توم چون راحت نیسم وایسم پشت سرتون
(از کسی عقب نمیمونم چون جنم دارم)

میخوام تنها زنی که بهم مطمئن بود بگیره سرشو بالا بگه اون پسره منه
(فقط میخوام افتخار مادرم باشم)

زدم هرچی بود تو جیباشون بردن هرچی بود تو جیبام پول خیابون
تنم می خارید تنمو میخاروند هر روز پیدا می شد تو زندگیم یه بی نام وس
کشیدم هی کشیدم هی کشیدمو
(١-تحمل کردم و سختی کشیدم٢-با سیگار خودمو اروم کردم)

بالا بودم اما باز میگفتم بپیچنو اه
دیدم با عنو گها یکیمو
(١-به کسایی که بهم میچسبیدن میگفتم جدا شید ازم هرچند ازشون بالاتر بودم٢-بالا یا های یا نشئه بودم اما باز میگفتم رول بپیچید تا مواد بکشم)

تفسیر آهنگ این منم شایع

نباشن نمیرم و دیدم شدن رفیقمو
(اما پسرخاله شدنو خودشونو چسبوندن)

چرا انقد حرفه تو نگاه کردنم
(کنابه از پر بودن دل)

کارامو چرا دیوارامو سیاه رنگ زدم
اینا چیه تو جیبام اینا چیه دستمن
(من که پسر درستی بودم اما پای ادمای لاشی درگیر مواد و سیگار شدم)

این کیه شبیه منه اما مثه من نیست منم
(پارادوکس-دیگه خودمو نمیشناسم)

این منم !؟ بی رمق
این منم !؟ هرچی باشه میزنم
(١-هرکی جلوم باشه میزنمش٢-هر موادیو مصرف میکنم که اروم شم)

این منم !؟ خشکه دهنم
(١-از کار زیاد و ریختن عرق دهنم خشکه٢-با کشیدن حش دهن ادم خشک میشه)

ورس دو هم مورد مبهمی نداره اما در هر صورت اگر سوالی بود در قسمت کامنت بپرسید و همچنین حمایت کنید.

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد رپ,تحلیل آلبوم رپ,نقد و بررسی رپ,تحلیل موسیقی هیپ هاپ,نقد و بررسی هیپ هاپ,نقد علی سورنا,نقد هیچکس,نقد یاس,نقد شاهین نجفی,نقد ساسی مانکن,نقد تتلو,نقد پیشرو,تحلیل آلبوم مجاز,تحلیل آلبوم نگار,تحلیل آلبوم جهنم,تحلیل آلبوم ترامادول,تحلیل آلبوم ریل,نقد آهنگ های رپ,تحلیل آهنگ های رپ,تفسیر آهنگ های رپ,نقد امینم,تحلیل توپاک,بررسی یاس,نقد و بررسی,تحلیل,میز نقد,نقد,تحلیلگر,تفصیر رپ,تفسیر اهنگ رپ,,

  توسط عمو مصی  |
 

نقد و بررسی آهنگ قابل از رضا پیشرو دیس بک به آهنگ هابیل سهراب ام جی از زدبازی

شما حکومتیا رو چه به داماد شدن( اشاره به عکس لباس دامادی پوشیدن هیدن . ویلسون . و ام جی)

باید لا این * ها خودم کاراتو کنم( اشاره به اینکه یک آخوند در برنامه زنده اسم سهراب رو اورد )

تا این دفعه جا خود * بابات بلند

امثال تو قایم میشین پشت مامورا

خونت بره نظام آباد ریخته کل دندونات( اشاره به تکست هابیل و اینکه محله رضا پیشرو نظام آباده)

تهران بزرگ ؟ دهنت شرت هموناس

میگم حموم کنن با خودتت پسر عموهات( اشاره به لقب عمو سهراب و اینکه شاید اعضای زد رو به پسر عمو های ام جی تشبیه کرده)

این دیس بود یا خودزنی کله گلابی

حالا همه دیگه میدونن تو بچه ملایی( اشاره به تکست هابیل که می‌بندیم با پلیس)

کبابی زدی میری دنبال سنگ کوکائین

20 ساله میری در خونه بابی برا خماریت *( میگه اگه رستوران داری چرا از کوکائین میخونی)

وکال بدم بهم میدن ده برابرت

آره پناهنده شدم ولی رپ برا منه

خودتم میدونی که قلم من پیامبره( ام جی گفت زدی تو فاز پیامبر اما الان میگه من پیامبر نیستم این قلم منه که پیامبره)

برکت زندگیم وجود چند برادره( حمایت از داداشاش)

نه یه واکسن که بلای اول آخره( اشاره به واکسن برکت ام جی)

بازم حسن زیر میزی رقم برات زده( اشاره به آهنگساز هابیل حسن بابا)

جایی که من الان وایسادم بعد شهادته

من توو بهشتم نگو این طرف برام بده ( اشاره به تکست هابیل که سهراب ادای پیشرو رو در آورد و گفت جهنم همینجاس )

کورس 

نه شما این کارو شروع کردین

اما پرچمتونو ما ها فرو کردیم

مثه آفتاب طلوع کردیم

آره حقیقتم اینه * دروغ تعطیل

فصل یکو تو شروع کردی

ولی * و * ما ها گروپ کردیم

بعد لندن شما غروب کردین

آره حقیقتم اینه * دروغ تعطیل

( اشاره به کورس دروغ تعطیل با کمی تغییر که میگه شما اول لندن زندگی میکردین و بعد از اون معروف شدید)

ورس ۲

رفیقام اونورا ببیننت یقت میکنن( اشاره به رفیقاش تو نظام اباد )

بیا سر چهار راه الان دارن عرق میخورن

دونه دونه بهم زنگ زدن گفتم بیخیال

گفتن حکم لازمه گفتم غلط میکنن

بستی چیه تو خودت پلیسی *( اشاره به اینکه ام جی مخبره)

اومدی پایین دنبالت کردیم دوییدی بالا

بدون هنوزم اون رپر قدیمی زندس( اشاره به تکست هابیل که میگفت رپر قدیمی مرده)

تو هم تازه فهمیدی که گوهی نی بابات( اینجا هم یه تیکه بد میندازه و میگه تو پولدار شدی و بابات هم هیچ........

 

 

 

این بار با استریم دیس من بریز توو جیبش

باید متر کنی به همه شون بدی کوبیده

من همه تونو میخوام چون که سری دوزیه

شاید تو هم یه روز فرار کنی بری سوریه

از پایگاه مقاومت که توش جی جی سهرابو ؟

سامان سهراب ام جی * بست( اشاره به حکومتی بودن اعضای زدبازی مخصوصا ام جی و جی جی و ویلسون)

* توو کلاب هوس ( اشاره به حرفاشون تو کلاب هاوس)

برام فرقی نداشت اون روزا زندون و عبادت

رفیقتم اون روزا کردم مهمون رفاقت

بماند این رپ لعنتی خونمه واقن

ببخش اگه آبجی ندارمو شوهرت دادم( اشاره به تکست هابیل که میگفت رامتین ابجیشو تا چین برد و یه فلش بک به اثر منفی)

کورس

شما این کارو شروع کردین

اما پرچمتونو ما ها فرو کردیم

مثه آفتاب طلوع کردیم

آره حقیقتم اینه * دروغ تعطیل

فصل یکو تو شروع کردی

ولی * و * ما ها گروپ کردیم

بعد لندن شما غروب کردین

آره حقیقتم اینه * دروغ تعطیل

ورس ۳

به زودی میندازم ؟ به جونت

کاری نکن آسفالت بیاد در دکونت ( منظورش استعداد خودشه شایان آسفالت)

بازداشت شدم تا دیدن این گله شلوغه

خوبه که تو گوسفند میفهمی کی چوپونه( میگه من برا رپ بازداشت شدم چون رپرا رو زیاد کردم میگه شما گوسفندید و من چوپون)

بعد 15 سال تازه رفته توو خونه( اشاره به اینکه بعد ۱۵ سال از لندن برگشت تهران و الان اونجا زندگی میکنه)

بعد 16 سال چی قراره بخونه

این خونگیم وقتی ما رفتیم نمیره خونه( اشاره به تکست هابیل  که میگفت ما خونگی تو تو لونه سگ)

؟ بو میکشه پی * سفیدتونه

نه جیره خوار ملکه نه * علمیم( تیکه سنگین به سروش هیچکس که نشدن میده هنوز با هم دشمنن چون سروش تو لندن زندگی میکنه )

نه دنبال صدقه با کد ملیم

نه میرم توو تلویزیونو * میگم( اشاره دوباره آخوندی که اسم ام جی رو اورد)

من نظامیا دورمنو پز اسم میدم

توو پله های انقلابی شدم جاودان

تویه زاخار * نشستی توو پایگاه( اینجا ایهام داره میگه من تو انقلاب رپ شدم جاودان اما تو حکومتی الان تو بسیجی )

آدمای زیادیم میفروشی لا به لاش

مگه نمیدونی که این بازی مال مائه داش

آره داداش حالا ما شدیم قابیل تو شدی هابیل

حالا هابیل قابیلو کشت یا قابیل هابیلو کشت( اشاره به تکست هابیل ام جی که سهراب تکست راک ا چاک رو مسخره می‌کرد) و حالا کی کی رو کشت که قابیل هابیلو کشت

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد رپ,تحلیل آلبوم رپ,نقد و بررسی رپ,تحلیل موسیقی هیپ هاپ,نقد و بررسی هیپ هاپ,نقد علی سورنا,نقد هیچکس,نقد یاس,نقد شاهین نجفی,نقد ساسی مانکن,نقد تتلو,نقد پیشرو,تحلیل آلبوم مجاز,تحلیل آلبوم نگار,تحلیل آلبوم جهنم,تحلیل آلبوم ترامادول,تحلیل آلبوم ریل,نقد آهنگ های رپ,تحلیل آهنگ های رپ,تفسیر آهنگ های رپ,نقد امینم,تحلیل توپاک,بررسی یاس,نقد و بررسی,تحلیل,میز نقد,نقد,تحلیلگر,تفصیر رپ,تفسیر اهنگ رپ,,

  توسط عمو مصی  |
 

مقاله ی جنجالی که از گروه نقد و بررسی متحدین پیش رو دارید نگاه کلی و جامع به چند سال اخیر رپ فارسیه

نگاهی گذرا به وضعیت حال حاضر رپ کشورمون :
خب همونطور که میدونید حدود یک دهه از فعالیت این سبک در ایران میگذره و طی این چند ساله دستخوش تغییرات زیادی شده ، اگه بخوایم بصورت جدی حتی اسم رایج که به این سبک اطلاق میشه بررسی کنیم باید گفت که نام و نشانش رو هم از اسم های غربی داره شاید اگر به عنوان موسیقی زیرزمینی ازش نام ببریم بشه ارتباط راحتتری با اسمش برقرار کرد، متاسفانه طی چندین سال اخیر به خاطر مشکلات و انواع فشارهایی که به خوانندگان و فعالان در این زمینه وارد شده باعث دو دستگی در جامعه شده و گروهی این نوع از موسیقی رو می پسندند و گروهی نیز از اون به عنوان یک چیز بیهوده و مقارن با فرهنگ کشور ازش یاد میکنند باید اشاره کرد که همین فشارها نیز باعث کجروی هایی در کسانی که اقدام به تولید این نوع آهنگها میکنند شده و شرایط رو به جایی رسونده که مرز دقیق بین آهنگهای مورد قبول جامعه و آهنگهای مبتذل معلوم و هویدا نیست .
شاید یکی از دلایلی که باعث شد رپ فارسی جهشی واقعا چشم گیر در ایران پیدا کنه همین فعالیت های زیر زمینی باشه دلیل دیگرش رو هم سهولت در آماده کردن یک آهنگ عنوان کرد،این در حالیه که واقعا تولید یک آهنگ دارای کیفیت مورد قبول طالب استعداد و قدرت زیادیه به جرات میشه بیان کرد فقط 30% از خوانندگان فعال در این زمینه آهنگهایی ارایه میدن که متناسب با قدرت و استعدادشون هست و بقیه صرفا به خاطر علاقه و تفریح وارد این حرفه شدند .

آیا رپ فارسی پیشرفت داشته؟! ( به دلیل بررسی سعی میکنیم وارد مبحث تفسیر تاریخ رپ نشیم )
جواب این سوال رو باید در چند سال اخیر جستجو کرد از ابتدای دهه هشتاد که گروههایی در تهران مثل هیچکس بهمراهی صامت و زدبازی و گروههایی در مشهد و اصفهان و تبریز شروع به اجرای موسیقی در این حال و هوا کردند کسی انتظار این رو نداشت که روزی این سبک تبدیل به دغدغه شبانه روزی خیلیا تبدیل شه،ابتدا ما شاهد دکلمه ای بر روی آهنگهای کم کیفیت بودیم بهمراهی نوشته هایی نه چندان قوی و تفریحی اما کم کم با کارهای بیشتر و آشنایی با مِتُدهای روز و آهنگسازیهای مناسب روزهای اوج رپ فارسی فرا رسید شاید 3 سال پیش رو بشه اوج رپ تا به حالا معرفی کرد چون در این چند سال اخیر واقعا حرکات پیشرفت در این سبک خیلی کم شده وخوانندگان معروف در این زمینه هم با جدیت قبلشون نتونستن بار پیشرفت رو به دوش بکشن .

دلیل اینکه رپ فارسی جایگاهش در ایران با این حجم ارائه آهنگ هنوز مشخص نیست چیه
آیا کم کاری بزرگان این سبکه؟! آیا انحرافهای ایجاد شده در این نوع موسیقیه! آیا نوع نوشته و اشعار آهنگها بوده و .......

اگه بخوایم متمرکز بشیم شاید همه نکات بالا به نوعی درست باشند در اوایل شروع به کار رپ کن ها بدلیل نا آشنا بودن جامعه کارهایی هم که پخش میشد زیاد مورد توجه عموم قرار نمیگرفت و با توجه به سطح دانش و نبود علم ادبیات و شعر فارسی اشعار نیز از سطح کیفی خوبی برخوردار نبود به همین دلیل مدتی رو رپ به حالت راکد سپری میکرد و اکثر قشر خاصی از جامعه این سبک رو دنبال میکردن اما به دنبال موج دستگیری خوانندگان و مطرح شدن این سبک از سوی بعضی جریان ها به عنوان یک سبک هجو و بیهوده پایه مخالفت با رپ ایجاد شد و از ابتدای آشنایی، بخش عمده ای از مردم ارتباط خوبی با رپ برقرار نکردند! و همه امکانات در اختیار بعضی از افراد قرار گرفت تا بیشتر این سبک رو به انزوا ببرند میدونید مستندهایی هم در این زمینه ساخته شد و این حس رو به جامعه منتقل میکرد که رپ فارسی با شیطان پرستی نیز رابطه زیادی داره ! در حالی که این قضیه خود به خود حل شد و شفافیت این سبک این ذهنیت رو خودکار پاک کرد .

بررسی اشعار در رپ فارسی :
شعر در رپ نقش مهمی رو ایجاد میکنه!شاید محوری ترین اصل در این سبک همین باشه که متاسفانه هر چه پیش میرویم این نقش کمرنگ تر میشه! اصولا رپ به خاطر محتوای اعتراضی و انتقادی که راحت میتونه تو خودش جای بده به عرصه موسیقی دنیا پا گذاشت،راحتی برقراری ارتباط با مخاطب،گیرا بودن هدف و حرف خواننده و درکش از طرف شنونده! قدرت مانور و بیان مشکلات و دغدغه ها، باعث شده نوشته هر آهنگی زیاد مورد توجه قرار بگیره .
در اوایل کار شعر ها نپخته از لحاظ قواعد زبان فارسی بودند و معانی نوشته ها هم زیبا نبود اما با آشنایی تجربی خوانندگان این نقیصه ها کم کم برطرف شد اما همچنان فاکتورهایی مانند فحش و حرفهای نامتعارف و نوشته های بیهوده زیاد مشاهده شد در این میان خوانندگانی مثل یاس ، هیچکس ، بهرام و...سعی میکردند این اوضاع رو تغییر بدند در چند سال گذشته بهترین نوشته ها عرضه شد و قدرت رپ فارسی به خیلیا اثبات شد ولی به دلیل نبود کنترل رو این سبک، رپ همیشه در حاله ضربه خوردنه! افرادی مثل بهرام،یاس،بیباک،عرفان،هیچکس و اخیرا پیشرو از خوانندگان معروفی هستند که بر نوشته آهنگهای خود توجه خاصی کردند .

یکی از دلایلی که رپ فارس کند رشد میکنه ؛ نبود و ساخته نشدن ویدئو کلیپ از سوی خواننده های بزرگمونه البته دلایل زیادی داره که نمیخوایم واردش بشیم اما قطعا وجود این ویدئو ها تاثیر بسیار زیادی بر روند صعودی این سبک میزاره .
دلیله دیگه که خیلی تو ایران باعث میشه رپ درست جا نیفته اجرای خاصی از رپ شاد هست که قسمتی از جامعه رو نسبت به رپ بد بین کرده و به نوعی مبتذل نشون داده ؛ به نوعی که در ذهن خیلی از افراد جامعه نوعی تمسخر گویی و هذل گویی نقش بسته شده و دقیقا همین نکته بر انشار آهنگ بقیه خواننده ها نیز سایه افکنده که امیدواریم رپ درست و واقعی به دور از این کجروی ها در آینده بیشتر اجرا بشه .

در این قسمت به بررسی کیفی ارائه آهنگ از سوی خوانندگان رپ فارسی رو در این چند ساله میپردازیم و در آخر هم به بررسی رپ حال حاضر در چند شهر کشور اشاره می کنیم :

هیچکس:
سروش لشکری معروف به هیچکس رو خیلیا به عنوان پدر رپ فارسی میشناسند به دلیل ارائه آهنگهایی که باعث به وجود اومدن رپ امروزی شد و شاید اولین نفری بود که رپ رو این شکلی اجرا کرد پس روانه کردن اولین آلبوم رپ با عنوان جنگل آسفالت و استفاده از اشعار و محتوای اجتماعی رپ به شهرت خاصی رسید و آهنگهای او به توده مردم نفوذ کرد از اون به بعد زیر ذره بین همه رفت،بعد از اجرای آهنگهای زیبایی با افراد 021 مثل تماس کاریش نکن و تشکیل گروهی به اسم صامت بهمراهی پیشرو،ساتراپ و....و آهنگسازی مهدیار سپس اجرای آهنگهایی مثل بازم کلان خودشو در صدر رپ کن های فارسی قرار داد اما متاسفانه بعد از اجرای آهنگ یه مشت سرباز و جیب بابا( که هنوز این دو آهنگ از بهترین های رپ محسوب میشه) افول اجرای حرفه ای رو تو کارش مشاهده میکنیم مخصوصا با آخرین آهنگش که اصلا در حد و اندازه های هیچکس نبود،پس از وقفه ای طولانی هیچکس بعد از جیب بابا آهنگی با موضوع گنگ اجرا کرد ،آهنگی به اسم(واقعی تر از مستند)پخش کرد که نه استایل گیرایی داشت و نه نوشته خوب و عالی مثله یک مشت سرباز ! سپس بعد از یک سال با زنده باد فلسطین برگشت که صرفا یک آهنگ معمولی بود و چیزه خاصی نداشتیم سپس آهنگ یه روز خوب میاد رو منتشر کرد و با اینکه مورد توجه زیادی قرار گرفت اما بازم یه جورایی بیشتر شبیه دکلمه بود و نه از قافیه های زیبای هیچکس خبری نبود و نه از استایل مثال زدنیش! ولی نوشته واقعا زیبایی داشت و..... تا آخر تدوین نفرت که واقعا اصلا شباهتی به هیچکس نداشت وقفه طولانی بین منتشر کردن آهنگها و افت تدریجی کیفیت آهنگهای هیچکس طی 3 سال اخیر تاثیر منفی زیادی رو رپ ایران گذاشته .

زدبازی :
این گروه که فعالیت خودش رو در سالهای اول این سبک آغاز کرد با کارهای رو به رشد خود و اتحاد بین سه عضو اصلیش یعنی ( ویلسون هیدن و ام جی ) و استایل های هر یک تونست در بین جوونها محبوبیت خاصی بدست بیاره و خودش رو سریع به عنوان یکی از برترین گروههای رپ فارسی معرفی کنه سپس با اضافه شدن جی جی سیجل و نسیم به زدبازی علاقه خاصی رو در بین طرفداران این گروه ایجاد کرد . زدبازی در آهنگ تابستون کوتاهه به اوج شهرت و کیفیت در کارهاش رسید و هنوز اکثر افراد اون و بهترین آهنگ زدبازی میدونن آهنگی که تنها نقیصش نبود یکی از عضوهای اصلی گروه یعنی ام جی بود اما بعد از آهنگ تابستون کوتاهه بود که افت زدبازی همراه با کنار رفتن ویلسون نیز شروع شد بعد از حدود یک سال و اندی آهنگ شهر تاریک رو برای اهدافی که داشتن منتشر کردند که زیاد قوی نبود سپس در نوروز بعدش آهنگ "زندگیه منه" رو منتشر کردند که میشه گفت بهترین آهنگ بعد از تابستون کوتاهه بود در ادامه نیز به ترتیب شاهد افت کیفیت کارهای زدبازی بودیم(ایرونی ال ای-کوچه و ...) در ادامه آهنگ درو باز کن تونست قدرت زدبازی رو باز بیان کنه اما نبود ام جی و ویلسون سایه سنگینی رو آهنگ بود تابستان امسال هم زدبازی با خبر خداحافظی همه رو شوکه کرد سپس با اخبار گروه و سایت رسمی مبنی بر بازگشتش افکار همه رو متعجب کرد به نظر من برای یک گروه حرفه ای رپ اصلا اینگونه اخبار مناسب نیست نوعی ارزش قائل نبودن برای هواداران محسوب میشه(به نوعی جنجال ایجاد کردن و بازیچه قرار دادن احساسات هواداران)!آهنگ داستان ما و مثله من نیز شاید اصلا زدبازی نبود همکاری مشترک هیدن و جی جی بود، در کل یکی از افت های رپ فارسی در چند سال اخیر قطعا کمکاری زدبازی بود، فواصل زیاد بین آهنگهاش بهمراهی نبودن اعضای گروه ، توجه کمتر به نوشته های آهنگ و اخبار و شایعات زیاد از جمله این دلایل میتونه باشه .

بهرام :
بهرام از رپ کن هایی بود که طی فعالیت کاریش هر سال بیشتر به جلو میرفت و با انتشار آلبوم آخرش اوج شهرت و محبوبیت رو کسب کرد آلبومی که فراگیرترین آلبوم رپ فارسی شد بهرام به خاطر فعالیت در زمینه آهنگهای اجتماعی و اعتراضی جایگاه خاصی کسب کرد . او با آهنگ "نامه ای به رئیس جمهور" که در سطح وسیعی پخش شد چند برابر مطرح شد و با آهنگی که بهمراه مافیای مخفی اجرا کرد خودشو بیشتر معرفی کرد،چهار آلبومی که بهرام بیرون داده حکایت از فعالیت حرفه ای بهرامه(البته آلبومهای اول سطح کیفی ضعیفی داشتند) و به خاطر تمرکزش بر اشعار و مفهومی بودن آهنگها به توده مردم عادی هم نفوذ کرد. آهنگ های آلبوم 24 ساعت تقریبا همه از سطح کیفی کامل و بی نقصی برخوردار هستند اما متاسفانه پس از این سیر صعودی، بهرام به خاطر نظرات و عقایدش دستگیر شد و نتونست به پیشرفتش ادامه بده! وقفه طولانی که بین کارای بهرام افتاده باعث شده بهرام کم کم از یاد بره، همین مسئله قطعا در آینده بهرام و رپ فارسی نیز تاثیر زیادی میگذاره همچنین که به نظر من یکی از دلایل مهم کنار رفتن بهرام در چند یک سال اخیر قطع ارتباط بهرام با طرفدارا و اکتفا به رابطه در فیس بوک است به طور کل ارتباط حرفه ای بهرام در رابطه با طرفداراش و انتشار اخبار مربوط به خودش ضعیفه امیدواریم هر چه زودتر شاهد فعالیت پر قدرت بهرام باشیم .

یاس :
یاس از جمله افرادی بوده که نقش زیادی در پیشرفت رپ فارسی در ایران و جهان داشته او با آهنگهای اجتماعی خودش رو به عنوان یک چهره مثبت در بین مردم مرفی کرده تقریبا همه آهنگهای یاس یک سیر مثبت و متنوعی رو طی کرده اولین آهنگ رپ نیز که مجوز گرفت آهنگ یاس بهمراهی مجید غفوری بود که متاسفانه این آهنگ هم دزدی پخش شد ، پس از اجرای آهنگ سی دی رو بشکن که موضوع داغ او زمان بود سر زبانها بود و اجرا بهمراهی هیچکس به نام کمک خودشو به عنوان یکی از وزنه های رپ معرفی کرد یاس همیشه تمرکز خودش رو بر موضوعهای دست نخورده جامعه زوم کرده و سعی کرده با صرف وقت زیاد در هر مقطع آهنگ خوبی روانه کنه . اما باز باید اشاره کرد فواصل بین پخش و اجرای آهنگها زیاده و قطعا باید این موضوع پیشرفت داشته باشه در آینده، اینطور میشه بیان کرد که در بین افراد یا گروههای رپ فارسی یاس جز شخصیت هایی بوده که تقریبا افت نداشته و همیشه سعی کرده که سیر پیشرفت رو تو کاراش داشته باشه و به نظرم در چند سال اخیر باعث پیشرفت ایران چه در داخل و چه در خارج شده مشکلی که خیلی از افراد در مخالفت با او بیان میکنند اینه که در آهنگها بیش از حد در مورد یک مسئله صحبت میکنه و یا موضوع آهنگهاش با زندگیه خودش فاصله زیادی داره(البته این فقط نظر شنوندگانه و ما هم صرفا قصد بازتاب این نظرات را داریم) .

پیشرو :
رضا پیشرو یکی از خوانندگان رپ فارسی است که در حدود 3 و 4 سال پیش آهنگها و اجراهاش در صدر این سبک قرار داشت او اوج قدرت خودش رو در آلبوم جهنم ساکت ثابت کرد، پیشرو که یکی از عضوهای اصلی صامت بود و پیشرفت زیادی رو هم برای خود و هم برای جامعه رپ توسط صامت بدست اورد همکاری او با هیچکس،تتلو،حسین(ابلیس) در آهنگهای مختلف تشکیل نابغه ها و یکی از بزرگترین همکاریهای رپ فارس با بهرام بهمراهی استایل و اجرای زیبای خودش اونو به یکی از مطرح ترین ها تبدیل کرد اما متاسفانه در 2 سال اخیر افت بسیار چشمگیر او رو شاهد بودیم و چرخش 180 درجه او در موضوع آهنگهاش او رو در این سبک خیلی عقب انداخته یکی از موضوعات مورد انتقاد همکاریهای زیاد او با افراد مختلف است که در نهایت اکثرش هم از سطح کیفی و اجرای پایینی برخوردار هستند موضوع مورد بررسی دیگر اجرای متفاوت او در دو سال اخیر هست که بسیار متفاوت با اونچه که قبلا اجرا میکرده هست به اعتقاد خیلی از افراد این اجرا در حد واندازه های او نیست مورد بعدی نیز آلبوم آخر او هست که انتظارها رو براورد نکرد هم از لحاظ قدرت آهنگسازی وهم از قدرت اجرا از آلبوم جهنم ساکت عقبتر بود البته آهنگهای زیبایی مثل تو پنج قاره هم بود این دلایل همه باعث شده اکثر طرفدارا خواهان این باشن که پیشرو روند قبلیش رو در پیش بگیره که در نهایت باعث پیشرفت رپ باشه چون او یکی از افراد تاثر گذار تو این سبک به حساب میاد .

حسین(ابلیس) :
حسین که در مکانی بغیر از پایتخت کار خودشو آغاز کرد تونست خودش رو به عنوان یکی از اولین خوانندگان رپ به بقیه بشناسونه، همکاری با هیچکس و 021 و اجرای فوق العاده در اجرای آهنگهای قدرتی و سرعتی اونو به یکی از قدرتمند ترین رپ کن های رپ فارسی تبدیل کرد آهنگهایی مثل ابتکار و اجتماع ما از شاهکارهای حسین هست پس از آهنگ اجتماع ما بود که غیبت حسین شروع شد و کم کم زمینه ها واسه فراموشیه او فراهم شد به طوری که طی 3 سال فقط 3 آهنگ از او پخش شد و نارضایتی و نا امیدی طرفداراش رو از غیبت او به دنبال داشت و اینطور میشه تحلیل کرد که او شهرت و محبوبیت خود را با غیبتش نابود کرد و به همراههش رپ نیز افول کرد اما حسین تابستان امسال با آهنگ چالیم 2 که صرفا یک همکاری بود برگشت و اجرای ورسی که تقریبا بی نقص بود بعد از این آهنگ هم آهنگ جفت کفش رو پخش کرد که این آهنگ هم صرفا یک همکاری بود ، بعد از این آهنگ نیز همچنان شاهد سکوت او و پخش نکردن آهنگها هستیم که این مسئله به رپ ضربه میزنه .

عرفان :
عرفان که در خارج از ایران فعالیت خود رو شروع کرد و هدف پیشرفت این سبک در خارج از کشور رو سرلوحه کار خودش قرار داد از جمله رپ کن هاییست که روند رو به رشدی داشته که در بررسی اخیر گروه متحدین کامل اشاره شد نوع اجرای خاص و سبک جالبش اون رو از اکثر خواننده ها متمایز کرده او موسس گروه پایدار شد و تا به حال در پیشرفت رپ در خارج تاثیر زیادی داشته آلبوم اخیرش هم از بهترین آلبوم های رپ فارسی شد اگر عرفان سعی کنه موضوعاتی که اجرا میکنه به صورت مفهومی تر باشه و یه نوعی یکنواختی رو در آهنگهاش کامل از بین ببره قطعا در صدر این سبک قرار میگیره امیدواریم با امکانات خارج از ایران باعث پیشرفت رپ فارس بشه .

بیباک :
محمد بیباک از خواننده هاییست که در چند سال اخیر(3 سال) پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته آهنگهای فلسفی اجتماعی و اعتراضیه وی بسیار در کانون توجه قرار گرفته در گذشته اجراهاش همراه احسان غیبی زیبا بوده اخیرا هم آهنگهایی مثله : گله ، مینویسم یا خودم دلواپست میشم جز بهترین آهنگها قرار گرفتن اما بیباک معمولا بین کاراش نوسان داره یک آهنگ فوق العاده میشه بعدیش از قبلی سطح کیفیش میاد پایین مثله گله و مینویسم .بیباک معمولا به معنی شعر خیلی توجه میکنه و به نظرم بسیار عالیه اما به وزن قافیه ها کمتر توجه داره که باید تقویتش کنه به طور کل محمد بیباک از افرادی بوده که باعث پیشرفت رپ بین جامعه و مردم بوده .

تتلو :
امیر تتلو که خیلی ها به عنوان اویل R & B خون میشناسنش با هیجان و احساسی که به آهنگهای اوایل شروع رپ میداد اونا رو فوق العاده میکرد همکاری با پیشرو و تهی آرمین رضایا ابلیس هیچکس در راس این آهنگهاست صدای خاص و موفقیتش باعث شد طرفدارای زیادی داشته باشه امیر همچنین قدرت خاصی در مانور روی آهنگ داره اما همزمان با افول اکثر خوانندگان ما امیر هم از اجرای سبک r&b دور شد و تقریبا به نوعی پاپ اجرا کرد سپس با ایجاد شدن موجی از اجرای آهنگ های شاد، تو این زمینه فعالیت زیادی داشت و افت چشمگیر او رو شاهد بودیم و خیلی از افراد آرزوی بازگشت دوباره امیر رو پیدا کردند اما باعث خوشحالیه که تتلو باز داره به روند r&b خودش برمیگرده اجرای آهنگهای احساسی زیبا(بی تو میترسم،با یاد تو،یکی بهش زنگ بزنه) همچنان که میتونه با همین نوع آهنگها باعث پیشرفت این سبک بشه نه در جهت عکس اون .

تهی :
حسین تهی هم از افرادی بوده که به صورت خاصی رپ رو معرفی کرد (به گونه ای دیگر!)
او که در ابتدا با افرادی همچون هیچکس پیشرو تتلو حسین و ...کار میکرد تونست از ابتدا خودش رو مطرح کنه و با این همکاری ها خیلی زود به یکی از افراد بزرگ و مطرح تبدیل شد،سپس نوع آهنگهاش مورد توجه قرار گرفت و پیشرفتش و دو چندان کرد پس از خارج شدن از کشور تهی با قراردادها و کلیپها و همکاری با افشین به صورتی ، به عنوان یکی از بزرگترین رپ کن ها معرفی شد همانطور که فعالترین خواننده در زمینه کنسرت گذاشتن نیز هست .
اما نکته ای که تهی رو خیلی به انتقاد گرفته روی اوردن و تحت تاثیر قرار گرفتن آهنگهاش به ریتم های شاده و کم به اجرای رپ اجتماعی و ... میپردازه و همه به این نکته اشاره دارن که تهی از خط قبلی خودش خارج شده و فقط قصد اجرای آهنگهای شاد داره (در یک آهنگ شاد نمیشه کامل قدرت و اجرای یک خواننده رو فهمید و باید به این نکته نیز اشاره کرد که این جور آهنگهای اخیر تهی نه اجرای چندان قوی داشت و نه محتوای خوب )  و به همین جهت بدلیل تاثیر تهی در خارج این سبک به نوعی درست شناخته نمیشه ( البته باید این رو هم اشاره کنیم که تهی در هر موضوعی آهنگ داره ) .

آرمین و رضایا :
این دو خواننده خوب که با اتحاد خودشون باعث نفوذ رپ بین جوونها و مطرح شدن خودشون شدن در حال حاضر همکاری زیادی با هم ندارند در اوایل آرمین با همکاری ، با حسین ابلیس و تهی نشون داد که میتونه یک خواننده بسیار موفق بشه سپس اجرای آهنگهای احساسی و موفق با رضایا در پیشگامان این نوع آهنگها قرار گرفتن آهنگ نازنین و نازگل بهمراهی فلاکت از بهترین آهنگ هاست .
سپس اجرا با تهی تتلو و طعمه اونارو به یکی از محبوبترین گروهها تبدیل کرد اما روند اونا با اجرای زیاد آهنگهای شاد خراب شد به طوری که نظر خیلی از منتقدان رو از دست دادن که همین امر باعث بد جا افتادن آهنگهای واقعی در بین خانواده ها شد اما آرمین اخیرا با اجرای آهنگ مبارک باشه تحول زیادی تو سبک آهنگهای احساسی به وجود اورد . جوری که خیلی از مردم عاشق این آهنگ شدن(اجرا و احساس فوق العاده) و آرمین توست باز نظر مردم رو جلب کنه سپس با آهنگ چیه چیزی شده تکمیل کرد رضایا نیز با روی اوردن به این نوع سبک بیشتر به پیشرفت رسیده امیدواریم با ادامه همین روند به رشد رپ فارس کمک بشه و کمتر شاهد آهنگهای ضعیف و فاقد محتوای گذشته باشیم!

TM bax:
تی ام بکس که یکی از گروه های فعال و حرفه ای در خارج ایران هست با نحوه اجرای متفاوت و صداهای مختلف در این گروه، آهنگهاشون طرفدارای خاصی پیدا کرده، تی ام از معدود گروه هایی است که آهنگساز ترانه سرا تهیه کننده کارگردان و... رو همه در خود جای داده و به نوعی خودشو تکمیل نشون میده در این چند ساله تی ام سعی کرده با اجرای کارهای متنوع نظرهارو به خودش جلب کنه که همینطور هم شد و با تهیه کلیپ های نسبتا خوب یکی از فعالترین گروه ها بودن آهنگ(babylon) از مفهومی ترین کار های تی ام هست اما متاسفانه این گروه هم جدیدا بسیار کم کار شده و دیگر موضوع اینکه اکثر کارها ریتم شاد داره و فاقد یک محتوای خوب و مفیده هستش و اونطور که باید و شاید نمیتونه توانایی و استایل تک تک افراد این گروه رو برسونه امیدواریم این گروه نیز با امکاناتی که در اختیار داره سعی کنه این سبک رو با شکل و شمایلی مطلوب و مناسب ارائه بده .


شاهین نجفی :
شاهین نجفی که 2 سالیه آهنگهاش سر زبونا افتاده این شهرت رو مدیون مضموم اعتراضیه آهنگهاشه وی با تکیه بر اشعار هجومی و زیبا به همراه طنز خاص آهنگ رپ فارس رو در خارج از کشور با شکل و شمایل آراسته نشون داده او اخیرا با پخش آلبوم سال خون توانایی خود در اجرا و ساخت آهنگ های اعتراضی یکباره دیگه نشون داد و آلبوم تا حدود بالایی هم در سطح جامعه نفوذ کرد . به نظر میرسه اگر شاهین نجفی سعی کنه بصورت زیباتری در نحوه اجرا ، عمل کنه که افراد بیشتری رو جذب کنه بهتر خواهد بود .

رپلرزه :
رپلرزه که همه با سهند و موژان میشناسنش فعالیت خودش رو از آمریکا شروع کرد جوری که یک شبه رهه صد ساله رفت با آهنگ چالیم و کلیپش خیلی پیشرفت کرد در حال حاضر هم رپلرزه در ایران فعالیت خوبی داره انتقادی که به رپلرزه وارد میشه اینه که با حمایت تبلیغاتی به اینجا رسید اما باید عنوان کرد در آمریکا بسیار حرفه ای کار میشه نکته دیگه اینکه اعضای رپلرزه در ایران زیاد نتونستن از وجه ی رپلرزه دفاع کنن و اغلب کارها سطح کیفیش نسبت به کارهای اول رپلرزه کمتره همچنین که کارها یکنواختی زیادی هم در موضوع گنگ دیده میشه و همه افراد گروه در این زمینه فعالیت دارن . اما مدیریت سهند واقعا قابل تحسین بوده و امیدواریم شاهد موفقیت های بیشتری از این گروه باشیم .

تن به ده :
تن به ده از گروههایی بود که با توان و خلاقیت خودش به شهرت رسید همکاری با افرادی همچون ساتراپ ماف سوگند در پیشرفت گروه موثر بود تن ده رو میشه یک گروه بسیار موفق نام برد چرا که با آهنگهای متفاوت نظر همگان رو جلب کرد اما نوسانات بین اعضای گروه و دیر اجرا کردن آهنگ باعث افت کم گروه شده نکته دیگه اینکه چرا تن به ده فقط روی موضوع گنگ تکیه کرده و از خلاقیت خودش در بقیه زمینه ها استفاده نمیکنه ؟ آهنگ آخر نیز به شکل زیبایی اجرا شد اما بیشتر دنباله روئه سبک زدبازی بود . امیدواریم که این گروه موفق و کامل بتونه بیش از پیش باعث پیشرفت رپ فارس بشه . منتظر نقد و بررسی آهنگ جدید این گروه هم باشید که به زودی بر روی سایت قرار خواهیم داد .

K O K :
کیارش از اولین رپ کن های ایران زمین هست که از 9 ساله پیش فعالیت خودشو در تبریز تا حالا ادامه داده به گونه ای که به شاه رپر شمالغرب کشور معروفه و موسس گروه دایره تو پره ، میشه عنوان کرد که پیوسته خدمات خوبی به جامعه رپی ارائه میده با 50 عضوی ( آماری که خود کیارش به ما داد ) که تحت آموزش داره در آینده موفقیت های زیادی پیش روی خود میبینه همچنین تونسته برای موزیک متن یک فیلم مجوز بگیره(حرکت اول) با همه ی این اوصاف گروه دایره تو پر از محبوبیت خوبی برخوردارند اما متاسفانه مسائلی مثله پوشش کم پخش آهنگها و فعالیت نسبتا کم نتونسته اونطور که باید و شاید میان مردم جا بیفته همچنین نحوه اجرای آهنگ ها نیز معمولا نمیزاره به قشره توده ای مردم نفوذ کنه .

حسام استپس و مافیای مخفی :
حسام رو همه با دیس های معروف میشناسنش به طور کل مهارت خاصی تو اجرای این دسته از آهنگها داره همچنین تنوع و اجراهای متفاوت وی باعث شد که بسیار مورد توجه قرار بگیره نوع بیان قافیه ها از ویژگی های منحصر به فرد حسام هستش، او تا به حال 2 آلبوم حرفه ای روانه بازار کرده که در مجموع از سطح کیفی بالایی برخورداره و تشکیل باند مافیای مخفی(شامل پیت بوی،اهریمن،تریپر و دافر) و چتر حمایتی زیادشون در سالهای قبل کمک خوبی به این سبک بود اما همزمان با افت اکثر خواننده ها حسام و مافیای مخفی نیز افت چشمگیری داشته و انتقادهای زیادی بهشون وارد میشه همکاری های زیاد استپس با خوانندگان کم استعداد و روانه کردن آهنگهایی با آهنگسازی ، شعر ضعیف ،هجو زیاد وهمچنین نحوه ی اجرای نامناسب نظر خیلی هارو داره بر میگردونه این در حالیه که بقیه اعضای مافیای مخفی نیز یا از این حرفه خداحافظی کردند و یا بسیار کم کار شده و عملا به نوعی قصد ادامه فعالیت خود رو ندارند امیدواریم که در آینده این گروه خوب کشور باز به جایگاه خودش برگرده .

  031 :
رپ اصفهان در گذشته خیلی فعال بود اما امروزه بسیار کم فعالیت شده و اکثر خواننده هاش تحت فشار مجبور به کنار گذاشتن این حرفه شدن و همین امر باعث شده استعدادها و خوانندگان موفق نتونن خودشون رو نشون بدن عرفان رو میشه مدافع شهر اصفهان دونست در حال حاضر افرادی مثله(رپلرزه اصفهان(آشوب،لانتان)، پارسا و برسام و محمدmk و 
شاهین s2) سعی داشتن پیشرفت رپ اصفهان رو بیشتر کنند ، به طور کلی یکی از دلایلی که باعث میشه در اکثر نقاط کشور خوانندگان،دیگه به فعالیت خودشون ادامه ندهند نبود شرایط امنیتی مناسبه . در اصفهان گروه هایی مانند(پیتوک، بادیگارد) و افرادی مثله ( mk،امیر رپ کج،دانیال پلید و...)

 

0111 :

بچه های گروه 0111 رو که خیلی از ماها باهاشون آشنایی داریم( ماهان بهرام خان،اشکان cool،نیما k2 و نیما زئوس) در سالهای گذشته از خواننده های خیلی خوب شمال کشورمون بودند و با منتشر کردن دو آلبوم از خود و آهنگهایی که راحت به بطن جامعه نفوذ کرد توانایی های خودشون رو اثبات کردند اما متاسفانه در چند سال اخیر بسیار کم کار شدند و کم کم اسم این گروه با این وضع داره به تاریخ می پیونده! البته اعضا هر کدوم تکی کمی و بیش فعالیت دارند ولی مانند گذشته درخشان نیست، افراد دیگه مثله پرهام سزار عضوه تن به ده و سرطان نیز به خوبی دارن فعالیت میکنن .

051 :
نیز ابتدا با فعالیت ابلیس بسیار مطرح شد و 051 اوج خاصی گرفت سپس گروه سیاه سفید همچنان تونسته  در صدر رپ کن های مشهد باشه و در این بین از محبوبیت خاصی هم بین شنوندگان برخورداره (اما معمولا کارا در یه سطح و زیاد توش پیشرفت حاصل نمیشه) رپلرزه مشهد ،گروه 25 باند( که جدیدا بسیار عالی در داخل و خارج پیشرفت و طرفدارای زیادی جلب کرده) و افرادی مثل ضحاک و کوروش توانستند رپ مشهد رو زنده و فعال نگه دارند

سایت های رپ :
همانطور که خودتون می دونید ترک های رپ تو ایران فقط از طریق های سایت های رپ قابل تهیه بوده که در این میان بسیاری از سایت های رپ سلیقه ی شخصی خود را در پخش ترک ها دخالت می دهند . یقین سایت های رپ رابطه ی مستقیمی با پیشرفت و افول رپ دارند . ما از تمام ادمین سایت های رپ که برای پیشرفت این سبک موسیقی زحمت می کشند تقاضا داریم موزیک رپرهای با استعداد رو بدون دریافت هزینه پخش کرده و آنها رو مورد حمایت خود قرار دهند . امیدواریم روزی همه به این نتیجه برسیم که می خوایم برای پیشرفت رپ کار کنیم . با تشکر از فرشاد و یاشار رپفا عزیز که توی این مهم کمک فراوانی داره می کنه و همکاری های لازم و با استعدادهای جدید انجام می ده .

مسئله ی دوم پخش بدون اجازه ی آهنگاست که عمدتا هم از کیفیت پایین برخوردار بوده و میکس و مستر نشده هستند ، نمونه های بی شماری رو هم می توانیم اشاره کنیم که سایت های سودجو بدون در نظر گرفتن اعتبار خواننده برای بازدید بیشتر اقدام به پخش این دسته از ترک های می کنند و خیلی هم افتخار می کنند که برای اولین بار در سایتشون پست کردند . تمام سایت های رپ باید اول منافع خواننده را در نظر بگیرند بعد منافع شخصی که متاسفانه در ایران اکثر سایت های رپ این مورد را نادیده می گیرند . در حالی که همین سایت ها نوعی بی فرهنگی تو جامعه ی رپی را ترویج می دهند . ما خیلی دوست داشتیم لیستی از این سایت ها در اختیار شما قرار بدیم اما به این نتیجه رسیدیم که نام بردن این سایت ها کسر شان و تبلیغ برایشان بوده که خودشون هم همین و می خوان .
بدونه نظر نرووووووووووووووووووو

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:نقد رپ,تحلیل آلبوم رپ,نقد و بررسی رپ,تحلیل موسیقی هیپ هاپ,نقد و بررسی هیپ هاپ,نقد علی سورنا,نقد هیچکس,نقد یاس,نقد شاهین نجفی,نقد ساسی مانکن,نقد تتلو,نقد پیشرو,تحلیل آلبوم مجاز,تحلیل آلبوم نگار,تحلیل آلبوم جهنم,تحلیل آلبوم ترامادول,تحلیل آلبوم ریل,نقد آهنگ های رپ,تحلیل آهنگ های رپ,تفسیر آهنگ های رپ,نقد امینم,تحلیل توپاک,بررسی یاس,نقد و بررسی,تحلیل,میز نقد,نقد,تحلیلگر,تفصیر رپ,تفسیر اهنگ رپ,,

  توسط عمو مصی  |
 

دانلود آهنگ چرخ و فلک از کاردو خواننده رپ / Kaardo - Charkh o Falak

آهنگ جدید کاردو به نام چرخ و فلک از آلبوم کوتاه شهربازی متروک

روی گزینه مورد نظر کلیک کنید و در صفحه جدید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید

دانلود آهنگ چرخ و فلک | Download

دانلود آلبوم کامل در فایل زیپ

فروغ فرخزاد

 متن آهنگ چرخ و فلک از کاردو:

روی نقشه زیر پونز / تو کوچه های بی مونس

فاز هفت فاضلابا / سوسکای محکوم به دادگاه

روزنامه زد تیتر درشت / گنده گرگ جنگلو کشت

قلع و قمع شد فساد مثلا / گرگ بازی شد کساد مثلا

مشکل صد هزار ای قاضی، شعر نخون از قرن پنجم

زباله س تو دست مردم / سرنگای دست چندم

مفت جونه جوونه که میمیره با مرگ رندوم

از گشنگی موش بخوره؟ / یاد میگیره و گوش میبره

گرگ شد و خونو چشید / ماهو دید و زوزه کشید

منطقش بوی مرغداری میده / اولا بله قربان میگه

اما یجایی ضعیف ببینه، داد میزنه که سلطان کیه

نمیبخشه از سهم قویتر / چرخه ی بی رحم طبیعت

دزد و دله ی دود و مواد / پاش به گلوت نمیرسه که برسه میزنه جونت دراد / وقتی خونه پول بش نداد

سرمایه دار ، از لای کار ، نون فقیرو میبره / هرماه صاحبکار بی پدر پول یتیمو میخوره

خودشیرینای زالو وار آماده ی رگ دریدن / رقم میگه کی رئیسه چون شغالا سگ خریدن

پس حق بده گرگ گشنه نترسه از گاز سگا / چرخ فلک چرخ گوشته چون همینه رازبقا

 

فروغ فرخزاد:

حیفه آدم اینهمه چیزای قشنگو نبینه / چرخ و فلک سوار نشه شهر فرنگو نبینه

این حرفا حرف اون کسانی ست که یه بار یه خواب دیدن / خواب پیاز و ترشی و دوغ و چلوکباب دیدن

 

 

هرکی میخواد کار کنه بد حال کنه خوب / وقتی میزنه پارو به پول / تنش باشه یه پالتوی پوست / سیگارای برگ کام پره دود / لاشخور سود / توی شبی که شام شده خون / خون بزنه با ژامبون گوشت / هندونه هاتو قاچ کنشون

 

اونو ببر بباز اینو / پولای چرک کازینو

جمع جمعه قماره / جنگ سره دلاره

وکیلای هزارپا اتو کشیده دسته دسته / بازیگرای چص ماه و فوتبالیست بازنشسته

خبر میرینه لاشخور مست / پاپاراتزیا قاشق به دست

از ترکیه از آب بازی / دود و دول و اسباب بازی

شبای شهرک لنگا بالا / جاکش و جنده و چاقالا

باز میشه ته قصه همین / ساک میزنن و سقط جنین

ترکیه رو از بالکن دیدی؟ / آقا زاده ها با لامبورگینی

بابا بزرگه بارو بسته / از ازل با دار و دسته

نیزه به دست با دایناسور / از نژاد آمارگاسور

آ ببخشید دوبرمن، از نژاد برتری / مقبره تو باغ سبز و سنگ قبر مرمری

غرب شرقو بهم دوخته / دلالای پدر سوخته

دنبال سود و پولشی / کارگرای شورشی

باز میرقصن پای صحنه / روی شیشه پابرهنه 

پدر چرا غمگینی / زیر فقیر و سنگینی

پیش بچه م سر شکستم / آتیشه تو کف دستم / نمیسوزم نه که مستم

خون داغ تو کلمه / دلم ظهر عاشوراس هرروزم محرمه

 

فروغ فرخزاد:

حیفه آدم اینهمه چیزای قشنگو نبینه / چرخ و فلک سوار نشه شهر فرنگو نبینه

این حرفا حرف اون کسانی ست یه بار زد و یه خواب دیدن / خواب پیاز و ترشی و دوغ و چلوکباب دیدن

 

 

هرکی میخواد کار کنه بد حال کنه خوب / وقتی میزنه پارو به پول / تنش باشه یه پالتوی پوست / سیگارای برگ کام پره دود / لاشخور سود / توی شبی که شام شده خون / خون بزنه با ژامبون گوشت / هندونه هاتو قاچ کنشون

 

شنبه 23 بهمن 1400برچسب:کاردو چرخ و فلک,کاردو,کاردو رپر,کاردو خواننده,چرخو فلک,فروغ,فروغ فرخ زاد,فروغ فرخزاد,به مادرش گفت علی روزی,حیفه آدم اینهمه چیزای قشنگو نبینن,رپ درباره فروغ,خسرو شکیبایی علی کوچیکه,خواب پیاز و ترشی و دوغ و چلو کباب,forough farrokhzad,khosrow shakibaei,خسرو شکیبایی علی کوچولو,دانلود آهنگ علی کوچیکه از خسرو شکیبایی,خسرو شکیبایی,forough farrokhzad,حیفه آدم اینهمه چیزای قشنگو نبینه,دانلود شعر فروغ,شعر فروغ به مادرش گفت علی روزی,علی روزی به مادرش گفت,به علی گفت مادرش روزی,خسرو شکیبایی فروغ,کاردو فروغ فرخزاد,فروغ فرخ زاد کاردو,کاردو جدید,kaardo,kaardo song,kaardo charkh o falak,آهنگ چرخ و فلک,آهنگ چرخ فلک,شهربازی چرخ و فلک,فروغ,شعر فروغ,رپ فروغ,این حرفا حرف اون کسونیس که اگه یبار تو عمرشون زد و یه خواب دیدن خواب پیاز و ترشی و دوغ و چلو کباب دیدن,حیفه آدم این همه چیزای قشنگو نبینه الاکلنگ سوار نشه شهر فرنگو نبینه,فروغ فرخزاد علی کوچیکه,علی کوچیکه,علی کوچیکه و حوض,,چرخ و فلک,چرخ و فلک شهربازی,شهربازی,فروغ,فروغ فرخزاد,حیفه آدم اینهمه چیزای قشنگو نبینه,حیف ادم این همه چیزای قشنگو نبینه,,

  توسط عمو مصی  |
 

عشق مایا قربانی به کاردو

مایا قربانی نوه گوگوش طرفدار کاردو رپر نسل چهار رپ فارس

مدل برند های جهانی چندی پیش بالاخره برای هوادارانش پرده از راز رابطه با کاردو خواننده مطرح رپ فارسی برداشت

مایا قربانی چهره تازه و درخشان دنیای مد و فشن که تصادفا نوه گوگوش خواننده هم هستمایا قربانی درباره بهم خوردن رابطه خودش با کاردو گفت که آشنایی ما کوتاه مدت بود اما خیلی زود بهش وابسته شدم

از طرفی هم کاردو دوست نداشت با مادربزرگم دیده بشه و همین اختلاف ها باعث شد که رابطمون خیلی زود بهم بخورهو خبرگزاری ها مارو باهم دیده بودن و راجبمون نوشتن منم به خبرگزاری ایندیپندت گفتم که اون مقاله معروف رو بنویسن

و بگن که من اصلا کاردو رو نمیشناسم اما این انگار حرف من خیلی از طرفدارای کاردو رو ناراحت کرد و علیه من شدنمن از همه معذرت میخوام اما واقعا جنجال توی رابطه بین دوتا ستاره بودن برام سخته و حالا باید به راه خودم ادامه بدم

و برای کاردو هرکجا که هست آرزوی خوشبختی میکنم ، همونطور که اون این آرزو رو برای من میکنه

نوه های گوگوش آهنگای کاردو رپر رو گوش میدن

جمعه 15 بهمن 1400برچسب:مایا قربانی,کاردو,kaardo,googoosh,kardo,مایا قربانی مدل,مایا,قربانی,نوه ابی,نوه عارف,نوه داریوش,دختر داریوش,پسر گوگوش,پسر گوگوش فدایی,پسر گوگوش پیشرو,بگو مملی من پسر گوگوشم علنی,یا پسر گوگوش با خالکوبی پی رپ بازی,cardo,caardo,googoosh granddoughter,googoosh grand doughterمایا قربانی و کاردو,مایا قربانی و گوگوش,مایا گوگوش,قد مایا قربانی,مایا قربانی قد,,mya ghorbani,shadi pahlavi,شادی پهلوی,کامبیز قربانی,محمود قربانی,mahmoud ghorbani,mahmood ghorbani,mahmood qorbani,kambiz nick,kambi qorbani,kambiz googoosh,گوگوش,گوگوش و کاردو,کاردو و گوگوش,رپ گوگوش,نوه گوگوش,اینستاگرام نوه گوگوش,اینستاگرام گوگوش,گوگوش نوه,googoosh granddoughter,kambiz nick,mahmoud ghorbani,محمود قربانی,محمود قربانی و گوگوش,کامبیز قربانی گوگوش,کامبیز گوگوش,مسعود کیمیایی گوگوش,بهروز وثوقی گوگوش,عارف گوگوش,گوگوش و رپ,رپ گوگوش,رپ پسر گوگوش,پسر گوگوش با خالکوبی پی رپ بازی,کامبیز قربانی,دارا قربانی,میا قربانی,نوه ی گوگوش,دوست دختر کاردو,کاردو,ریکی یانگ,مد و فشن,مدلینگ,جیجی حدید,جی جی حدید,جیجی حدید ایران,جی جی حدید ایران,googoosh,دوست پسر گوگوش,دوست پسر مایا قربانی,مایا قربانی و کاردو,mya ghorbani and kaardo,googoosh & kaardo,kaardo,گوگوش,googoosh,mya,maya ghorbani,mya ghorbani,mya qorbani,maya qorbani,

  توسط عمو مصی  |
 

اسامی رپر های نسل 4 ایران که انقلابی در این سبک موسیقی به وجود آوردند

اسامی رپرهای نسل 4 چرا کاردو را شاه رپ نسل 4 مینامند؟

در این قسمت به یکی از موضوعات جذاب رپ فارسی یعنی معرفی رپر های نسل ۴ خواهیم پرداخت، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

محبوب ترین رپر های نسل ۴ چه کسانی هستند؟

رپ یک نوع سبک از موسیقی است که در کشور ایران بیشتر از سه دهه است که قدمت دارد یعنی حدود ۳۰ سال است که رپر های مختلفی در ایران و یا خارج از ایران شروع به فعالیت کردند و برخی از آن ها توانسته اند رپ جدید و امروزی را به وجود آورند. رپ به نسل های مختلف دسته بندی می شود که به نسل چهارم نیز رسیده است. در این قسمت برخی از رپران نسل چهارم را معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

کاردو (مخاطبان او را شاه نسل 4 می نامند)

کاردو که با آهنگ اژدها سبک طنز تلخ را بوجود آورد و با مجموعه شهربازی متروک و آهنگ تانک های صورتی از مجموعه 1 شیوه جدیدی به رپ معرفی کرد و به دلیل این سبک سازی ها و شیوه قصه گویی مدرن او در آهنگ بیوه سیاه از آلبوم شهربازی متروک به نوعی کاردو را تبدیل به شاه نسل 4 رپ فارسی کرد. نوه گوگوش قصد دوستی با کاردو را داشت و برای او دابسمش ضبط میکرد اما با بی توجهی کاردو مواجه شد و علیه او لایو هایی گذاشت و حتی خبرگزاری معتبر ایندیپندت در اینباره نوشت. این رپر اولین بار تریلر مفهومی آلبوم 1 (یک) رو روی یوتوب منتشر کرد و بعد از مدتی یکی از پیج های انیمیشن هالیوودی ویدیو رو به اشتراک گذاشت و امریکایی ها از ویدیو خوششون اومد

اما زمانی که کاردو به اینستاگرام اومد این رسانه به دلیل نامعلومی کلمه کاردو به شکل نوشتاری kaardo رو به کل بن کرد، فنپیج ها و هشتگ ها با این اسم پیدا نمیشن و مخاطبان برای پیدا کردن آثار کاردو حتی از طریق فنپیج ها نمیتونن اقدام کنن او در آهنگ تانک های صورتی صراحتا اعلام کرد که اطلاعات مردم توسط اینستاگرام از شرکت فیسبوک چک میشه اما انتقادهای کاردو فقط به مسائل جهانی نبود. کاردو توی بیشتر آهنگ هاش صدای طبقه کارگر جامعه س. به گزارش خبرگزاری ایندیپندت مایا قربانی نوه ی گوگوش که مدل برند جهانی تویی ویلتون هم هست با اظهار نظرهای تند درباره کاردو هواداران زیادی رو از دست داد و برای مادر بزرگش گوگوش دردسر درست کرد. کاردو در آهنگ سادیسم به تریلری خارج از شهر پناه برده و اسم آلبوم که 1 هست اشاره به همین تنهایی و انزوای او و شهر گریزی شدیدش داره کاردو رو میشه به کمدینی تشبیه کرد که شوخی شوخی همه حرف های جدی رو میزنه

 

علیرضا ان ام (رپر با استعداد)

علیرضا ان ام یکی از رپران تازه کار و جوانی است که تا به امروز چندین آهنگ نیز منتشر کرده است و طرفداران او بیشتر دهه ۸۰ هستند. از آخرین آلبومی که او منتشر کرده است می توان به آلبوم همگانی اتمسفر دو اشاره کرد که این آلبوم دارای ۱۰ ترک است که می توانید به راحتی آن را در سایت های موسیقی جستجو و دانلود کنید. چرا که اکثر سایت های موسیقی تمام آهنگ های رپران تازه کار را نیز در صفحه خود برای علاقه مندان و کاربران قرار می دهند.

کاردو (شاه نسل 4 رپ فارسی)

کاردو با آهنگ اژدها سبک جدیدی را وارد موسیقی ایران کرد او به نوعی طنز تلخی را به وجود آورد که پیش از اژدها هرگز با این کیفیت و قدرت دست کم ساخته نشده بود. کاردو با آهنگ تانک های صورتی سبک اعتراضی منحصر به فردی را نشان همگان داد. البوم های بسیار کوتاه 1 و شهربازی متروک  را میتوان در لیست بهترین ep های رپ فارس قرار داد. 

حمید میرزایی

از دیگر رپران جوان و نسل چهارم می‌ توان به حمید میرزایی اشاره کرد، او دهه هشتادی است و تا به امروز چندین آهنگ نیز منتشر کرده است که به دلیل صدای منحصر به فردی که دارد از همان ابتدا طرفدارانی پیدا کرده است. می‌ توانید آهنگ هایی که تا به امروز حمید میرزایی منتشر کرده است را به راحتی در اینترنت جستجو و دانلود کنید. جالب است که بدانید برخی از افراد بعد از شنیدن صدای او، بیان کرده اند که صدای حمید میرزایی شباهت زیادی به صدای هیچکس رپر معروف ایرانی دارد.

پوبون

پوریا بنکداری که با نام پوبون به شهرت رسیده است، یکی دیگر از رپران تازه کاری است که مدتی است با خوانندگی به شهرت زیادی رسیده است. البته باید افزود که او علاوه بر خوانندگی آهنگ ساز، مهندس صدا، طراح صدا، بازیگر و … نیز می باشد. پوبون علاوه بر صدای آرامش بخش و منحصر به فردی که دارد چهره بسیار زیبایی نیز دارد به همین دلیل امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و گاهی اوقات عکس های جذاب و خاص او با کامنت ها و لایک های زیادی روبه رو می‌ شود. می توانید آهنگ های زیبای پوبون را به راحتی در اینترنت جستجو و دانلود کنید.

 رایان

رایان از دیگر رپران نوجوان و تازه کاری است که تا به امروز چندین ترک را نیز منتشر کرده است. البته خیلی از شنوندگان در مورد آهنگ های او بیان کرده اند که رایان هنوز تجربه کافی برای منتشر کردن آهنگ را ندارد و هم چنین استعداد خوبی نیز در این زمینه ندارد. با این حال رایان توانسته است در بین دهه ۸۰ ها و در بین هم سن و سال های خود طرفدارانی را به دست آورد.

علی نجدی

علی نجدی یکی دیگر از رپران تازه کاری است که توانسته با سبکی که دارد طرفداران بسیار زیادی را به دست آورد. او تا به امروز آهنگ های متعددی را منتشر کرده است که می‌ توانید آهنگ های او را در اینترنت جستجو و دانلود کنید. علی نجدی صدای خاص و آرامی دارد و هم چنین متن های آهنگ او نیز نسبت به سایر رپران تازه کار بهتر است، به همین دلیل خیلی ها بیان کرده اند که در راه درستی قدم برداشته است.

معروف ترین آهنگ های رپر های نسل ۴

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به معرفی معروف ترین و محبوب ترین آهنگ های رپر های نسل چهارم موسیقی زیرزمینی کشور ایران بپردازیم که برخی از آن ها توانسته اند با انتشار آهنگ های جذابشان طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کنند. حتی خیلی از افراد بعد از شنیدن این آهنگ ها بیان کرده اند که رپر های نسل چهارم قرار است تحول عظیمی در رپ ایران به وجود آورند همراه ما تا انتهای مطالب باشید.

دیره دیگه

پوبون یکی از رپران تازه کار و محبوبی است که توانسته است در مدت زمان کمی به شهرت زیادی برسد. آهنگ دیره دیگه یکی از آهنگ های بسیار زیبا و شنیدنی این خواننده محبوب است که می‌ توانید آن را به راحتی در سایت های موسیقی جستجو و دانلود کنید. البته باید افزود که پوبون به غیر از این آهنگ، آهنگ های دیگری نیز منتشر کرده است که تمام آن ها هواداران بسیار زیادی پیدا کرده اند.

اژدها

آهنگ اژدها از کاردو در یوتوب بیش از 1 میلیون بازدید داشته و واکنش های زیادی از رامبد جوان در برنامه خندوانه گرفته تا بهنود مکری در برنامه شب آهنگ VOA در پی داشته است. کاردو در این اهنگ سبک طنز تلخ را ابداع کرد و تنها رپر نسل 4 شد که سبک جدیدی ابداع کرده.

خط قرمز

در سال ۹۹ رپر تازه کار ایرانی به نام حمید میرزایی آهنگی به نام خط قرمز را منتشر کرد. زمانی که او این آهنگ را منتشر کرد، حواشی به وجود آمد، چرا که برخی از افراد از این آهنگ تعریف و برخی از افراد دیگر از این آهنگ انتقاد کردند. به هر حال می‌ توانید این آهنگ را در اینترنت جستجو و دانلود کنید.

تانک های صورتی

کاردو در این آهنگ قدرت خود را در معناگرایی و ریورس ثابت کرده است و تا به امروز تانک های صورتی از مرموز ترین آهنگ های کاردو بوده که نمونه مشابهی از این اثر چه از نظر آهنگسازی و چه معنا در رپ فارسی یافت نمی شود.

پرواز

مدتی قبل الوند ترکی به نام پرواز را منتشر کرد که زمانی که این آهنگ منتشر شد شهرت او بیش از قبل شد، چرا که این ترک یکی از بهترین کار های او به شمار می رود که شنوندگان زیادی را جذب خود کرد، می توانید این آهنگ را در اینترنت جستجو کنید.

اسامی رپر های نسل ۴

همان طور که می دانید رپر های ابتدایی و قدیمی در نسل یک قرار می‌ گیرند که آغازگر این سبک در موسیقی کشور ایران بوده اند و این سبک را در بین فرهنگ مردم جا انداخته اند. به همین دلیل به آن ها نسل ۱ گفته می‌ شود و بعد از آن ها، نسل های بعدی به ترتیب شناخته شدند. حال امروزه رپ فارسی به نسل چهارم نیز رسیده است که جدید ترین رپر ها در نسل چهارم قرار می گیرند. برای این که بتوانید اسامی این رپران و هم چنین عکس های رپر های نسل ۴ را مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم به اینترنت مراجعه کنید.

چه رپر های معروفی از رپر های نسل ۴ حمایت کرده اند؟

از آن جایی که رپران نسل چهار بیشتر از افرادی که متولد دهه ۸۰ و ۷۰ هستند تشکیل شده است و تازه کار هستند، خیلی از مردم و علاقه مندان به سبک رپ از آن ها حمایت نمی کنند، به همین دلیل خیلی از رپران معروف و مشهور برای این که نسل چهارم نیز سر پا شود و این رپران بتوانند استعداد خود را شکوفا کنند از آن ها حمایت کرده اند. از رپران معروفی که از نسل ۴ حمایت کرده اند می‌ توان به یاس، هیچکس، رضا پیشرو، حصین و … اشاره کرد.

نسل بندی رپر های فارسی بر چه اساسی است؟

خیلی از کارشناسان رپ، کلیپ هایی را درست کرده اند که در این کلیپ ها در مورد نسل بندی رپ فارسی صحبت کرده اند که این نسل ها بر چه اساسی شکل گرفته اند. می توانید این کلیپ ها را به راحتی در اینترنت و یا یوتیوب مشاهده کنید.

رپر های نسل ۴ رپر های جدید رپ فارس هستند؟

بعد از نسل سه تمام رپر های جدید که تا به امروز آهنگ های متعددی را نیز منتشر کرده اند، در نسل ۴ قرار می‌ گیرند و با استعدادی که در رپ خوانی دارند، توانسته اند ترک ها و حتی آلبوم هایی را منتشر کنند. این افراد بیشتر متولد دهه ۷۰ و دهه ۸۰ هستند.

 

دو شنبه 11 بهمن 1400برچسب:نسل 4 رپ,نسل چهار رپ,hiphopologist,کاربازی,کیارپ آهنگ,آهنگای نسل چهار,علی کاربازی,علی کار بازی,رپ اکباتان,رپ جدید,کیارپ نسل 4,رپ فارسی,رپ فارس,نسل بندی رپ,رپ نسل 3,رپ نسل 2,رپ نسل 1,رپ,رپ فارس,bia2rap,rap3da,rapsong,رپسانگ,سایت رپ سانگ,بیاتورپ,بروتورپ,رپ صدا,رپصدا,نسل جدید رپ فارسی,نقد رپ,مقاله رپ,هیپ هاپ نسل چهار,هیپ هاپ نسل 4,hiphopologist,poobon ghermez,poobon wolf,parsalip hi,کاردو رپر,فیموس حاجی,حاجی فیموس,حاجی فیمس,فیمس حاجی و پوتک,بهزاد لیتو,کیارپ,کیارپ رپر,,کاربازی رپ,کار تو هاشمی,تبهکار,رپ مامبل,رپ یوتوبی,رپ یوتوبر,famouse haji,putak,dariush tabahkar,dariush tk,karbazi,kaarbazi,kaardo,بیف پارسالیپ,دیس پارسالیپ,پارسالیپ دیس,نسل 4,نسل چهار,نسل چهارم رپ فارسی,اسامی رپر ها,بهترین رپر,آهنگای نسل چهار,رپ نسل 4,آهنگ نسل4,رپرنسل4,رپر نسل چهارم,رپر نسل 4,رپخون نسل 4,رپکن نسل4,,رپ جدید,رپ نسل جدید,رپ جدید,رپ فارسی,رپفارس,رپ فارس,rapfars,rapfarsi,rap nasl4,rape nasle 4,هیپ هاپ اولوژیست,کاردو,فیمس حاجی,مجهول,مجهول رپر,پوبون,poobon,parsalip,پارسالیپ,سانبوی,سان بوی,,

  توسط عمو مصی  |
 

رپر های نسل 4 رپ فارسی نقد رپ نسل چهار (کاردو + پوبون + پارسالیپ + هیپ هاپ اولوژیست)

شاه نسل چهارم رپ فارسی کیست ؟ 

1- کاردو که با آهنگ اژدها سبک طنز تلخ را بوجود آورد و با مجموعه شهربازی متروک و آهنگ تانک های صورتی از مجموعه 1 شیوه جدیدی به رپ معرفی کرد و به دلیل این سبک سازی ها و شیوه قصه گویی مدرن او در آهنگ بیوه سیاه از آلبوم شهربازی متروک به نوعی کاردو را تبدیل به شاه نسل 4 رپ فارسی کرد. نوه گوگوش قصد دوستی با کاردو را داشت و برای او دابسمش ضبط میکرد اما با بی توجهی کاردو مواجه شد و علیه او لایو هایی گذاشت و حتی خبرگزاری معتبر ایندیپندت در اینباره نوشت.

2- پوبون که موزیک های آر اند بی میسازد و تتلوی نسل چهارم اما اینبار با موزیک الکترونیک است . پوبون را به دلیل چهره زیبا و آهنگ خودکشی در آلبوم wolf بیشتر میشناسند همچنین او از بازیگران کودک ایرانی بوده که با ترلان پروانه و ارسلان قاسمی دوستی نزدیکی داشته است. پوبون در زمینه آهنگسازی و تنظیم یکی از بهترین های سبک خود است و احتمالا آینده او را در کنار آهنگسازان بزرگ سبک های مدرن خواهیم دید.

3- هیپ هاپ اولوژیست که رپ یوتوبی جالبی میخواند این رپر آهنگ های زیادی منتشر کرده و پرکارترین خواننده رپ نسل چهارم میباشد.

4- پارسالیپ که با سبک آر اند بی فعالیت میکند و بیشتر به دلیل جمله معروف خلسه (یه پیامم دارم برای پارسالیپ عزیز ...) به شهرتی بسیار بالا دست پیدا کرد او برادر آریا کئوکسر یوتوبر موفق ایرانی است و به گیمر شدن هم علاقه زیادی دارد. پارسا آهنگ های هیت زیادی منتشر کرد و بیف و دیس بازی او با جی جی و خلسه یکی از بهترین سیاست های او بود برای شهرت و امیدواریم بتواند در میان انبوه مخالفانش که هوادار زدبازی هستند طرفداران خود را حفظ بکند.

5- فیمس حاجی که از استعداد های کشف شده توسط پوریا پوتک می باشد و بیشتر با آهنگ های دیس لاو فعالیت دارد. فیمس حاجی یکی از پدیده های معروف یوتوب بود که با پوتک بتل کرد و توانست وارد فضای رپ مین استریم دیس لاو بشود و ظاهرا قصد ادامه فعالیت در این زمینه را دارد.

6- مجهول رپری که دیس های زیادی به شایع و خلسه و سهراب ام جی داده و حسام استپس آپدیت شده نسل 4 رپ فارسی می باشد.

7- سانبوی sunboy که از نظر تعداد آهنگ با هیپ هاپ اولوژیست رقابت میکند. او را بیشتر از طریق فیت های هزینه ای با رضا پیشرو میشناسیم.

8. کاربازی تشکلی ساخته شده توسط داریوش تبهکار رپر نسل3 که هنوز رپر بنامی از آن بیرون نیامده و اکثرا سبک داریوش تبهکار را کپی میکنند و سبک مامبل رپ که به تازگی در امریکا مد شده را میخوانند.

9. کیارپ که او هم مانند هیپ هاپولوژیست hiphopologist و فیموس حاجی مشغول نوعی رپ یوتوبی و نوین است که امیدواریم بتونه مخاطب کسب کنه و استعداد خوبی داره قطعا از نسل 4 باید دست کم سه رپر خوب دربیاد برای آینده ی رپ.

شما هم کس دیگه ای رو میشناسید توی کامنت ها معرفی کنید

یک شنبه 10 بهمن 1400برچسب:نسل 4 رپ,نسل چهار رپ,hiphopologist,کاربازی,علی کاربازی,علی کار بازی,رپ اکباتان,رپ جدید,کیارپ نسل 4,رپ فارسی,رپ فارس,نسل بندی رپ,رپ نسل 3,رپ نسل 2,رپ نسل 1,رپ,رپ فارس,bia2rap,rap3da,rapsong,رپسانگ,سایت رپ سانگ,بیاتورپ,بروتورپ,رپ صدا,رپصدا,نسل جدید رپ فارسی,نقد رپ,مقاله رپ,هیپ هاپ نسل چهار,هیپ هاپ نسل 4,hiphopologist,poobon ghermez,poobon wolf,parsalip hi,کاردو رپر,فیموس حاجی,حاجی فیموس,حاجی فیمس,فیمس حاجی و پوتک,بهزاد لیتو,کیارپ,کیارپ رپر,,کاربازی رپ,کار تو هاشمی,تبهکار,رپ مامبل,رپ یوتوبی,رپ یوتوبر,famouse haji,putak,dariush tabahkar,dariush tk,karbazi,kaarbazi,kaardo,بیف پارسالیپ,دیس پارسالیپ,پارسالیپ دیس,نسل 4,نسل چهار,نسل چهارم رپ فارسی,اسامی رپر ها,بهترین رپر,آهنگای نسل چهار,رپ نسل 4,آهنگ نسل4,رپرنسل4,رپر نسل چهارم,رپر نسل 4,رپخون نسل 4,رپکن نسل4,,رپ جدید,رپ نسل جدید,رپ جدید,رپ فارسی,رپفارس,رپ فارس,rapfars,rapfarsi,rap nasl4,rape nasle 4,هیپ هاپ اولوژیست,کاردو,فیمس حاجی,مجهول,مجهول رپر,پوبون,poobon,parsalip,پارسالیپ,سانبوی,سان بوی,,

  توسط عمو مصی  |
 

 



نقد و بررسی آهنگ های رپ


 

 

 کاردو و مایا قربانی نوه گوگوش
 کاردو خطاب به 021g : بهت میگیم گندم شهروز آبادی چون به شهرستانی ها توهین کردی
 درگیری 021g و کاردو - اسمت بعد این گندم شهروز آبادی
 رضا پیشرو ما داریم زحمت میکشیم
 دانلود فری استایل کاردو رپ اعتراضی 1401
 معنی لقب رپر های نسل 4
 لیست رپرهای نسل 4 (اصلی)
 معنی اسم کاردو چیست ؟ (اصلی) اسم پسرانه کوردی ایرانی
 نقد آلبوم تریلر مایکل جکسون پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ Thriller
 نقد آلبوم Xscape مایکل جکسون
 نقد آهنگ بشمار تتلو
 اسکی های امینم از رپر های ایرانی
 گوگوش و نوه اش مایا قربانی (دوست دختر کاردو رپر)
 معرفی نسل 4 و 3 و 2 1 رپ فارسی
 نیکی نصیریان | Niki Nasirian
 عکس چهره کاردو در کودکی ... kaardo chilhood
 دانلود تمام آهنگ های 021g | فول آلبوم 021جی
 021 جی مادر رپ فارسی 021G رپر دیریل
 021 جی کیست؟ بیوگرافی 021G مادر دیریل
 نقد و تحلیل آهنگ حصین به مولا (Ho3ein Be Mola)

 

اسفند 1402
مهر 1402
شهريور 1402
آبان 1401
شهريور 1401
تير 1401
خرداد 1401
فروردين 1401
اسفند 1400
بهمن 1400
دی 1400
آذر 1400
آبان 1400
مهر 1400
شهريور 1400
مرداد 1400
تير 1400
خرداد 1400
ارديبهشت 1400
فروردين 1400
اسفند 1399
مهر 1399

 

عمو مصی

 


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان میز نقد و آدرس mizenaghd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

حمل خرده بار از چین
حمل و سفارش از چین به ایران
فروش جلو پنجره لیفان
الوقلیون

 

RSS 2.0

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 386
بازدید ماه : 365
بازدید کل : 28983
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1