نقد آلبوم های رپ فارسی

تحلیل و نقد و بررسی موسیقی های معناگرا


کاردو بهترین نسل 4 رپ فارسی

کاردو Kaardo

زیرزمینی ترین رپر نسل چهار رپ پارسی

دو آلبوم به اسم 1 و شهربازی متروک داشته و یک تک آهنگ به اسم اژدها

و فری استایل های خدایی داره واقعا

اینستاگرام: instagram.com/ikaardo

برای دانلود هر آهنگ روی اسمش کلیک کنید و در صفحه جدید روی دانلود کلیک کنید

دانلود تمام آهنگ ها در یک فایل rar

بصورت تکی:

چرخ و فلک

بیوه سیاه

سر به زیر

شهربازی متروک

اژدها

ریمیکس فری استایل اسفند 98

تانک های صورتی

سادیسم

فصل اول

زندگی خیابونی

کاردو

جمعه 30 مهر 1400برچسب:کاردو,kaardo,kardo,cardo,کاف الف ر دال واو,کاردو کیست,شاه نسل چهار,رپ نسل 4,نسل چهار رپ,krdo,kardo rapper,kaardo rapper,caardo rapper,x,کاردو رپر,جلد آلبوم,جلد آلبوم مفهومی,کاور آلبوم nft,کاور آلبوم,جلد آلبوم nft,بهترین کاور آلبوم رپ,کاردو خواننده,کاردو خواننده رپ,,

  توسط عمو مصی  |
 

دانلود جدیدترین آهنگ چالش تیک تاک و اینستاگرام (پاییز 1400)

جدید ترین آهنگ چالش تیک تاک

دانلود | Download

جدیدترین آهنگ چالش تیک تاک

چهار شنبه 21 مهر 1400برچسب:آهنگ چالش تیک تاک,چالش تیک تاک آهنگ,آهنگ تیک تاک,دانلود آهنگ اینستاگرام,دانلود اهنگ تیک تاک,دانلود اهنگ اینستاگرم,ahange chaleshe tik tok,چالش تیک تاک,چالش اینستاگرام,دانلود آهنگ tik tok,دانلود آهنگ instagram,دانلود آهنگ چالش های اینستاگرام,دانلود آهنگ معروف اینستاگرام,اینستاگرام,تیک توک,تیک تاک,بهترین آهنگ تیک تاک,جدیدترین آهنگ اینستاگرام,جدیدترین آهنگ تیک تاک,آهنگ تیک توک,instagram chalesh,download ahang,ahang download,دانلود آهنگ تیک توک,دانلود آهنگ تیک تک,جدیدترین اهنگ چالش تیک تاک,جدید ترین اینستاگرام,اینستاگرام آهنگ معروف,آهنگ معروف اینستاگرام,آهنگ برای کلیپ اینستاگرام,دانلود آهنگ فان,آهنگ طنز,آهنگ خنده دار,آهنگ بامزه,آهنگ کیوت,آهنگ برای کلیپ اینستاگرام,آهنگ برای چالش اینستاگرام,دانلود آهنگ برای کیلیپ,دانلود آهنگ برای کلیپ ساختن,دانلود آهنگ برای اینستاگرام,دانلود آهنگ برای ویدیو اینستاگرام,دانلود آهنگ برای کیلیپ ساختن,دانلود آهنگ باحال,دانلود آهنگ کیوت برای ویدیو گرفتن,دانلود آهنگ سس ماست,دانلود آهنگ وجو وا وا اینستاگرام,دانلود آهنگ هارمانم بابا نارده,دانلود آهنگ اینستا,دانلود آهنگ های اینستاگرام,دانلود آهنگ برای کلیپ گرفتن,

  توسط عمو مصی  |
 

معنی اسم خواننده ها (کاردو و گوگوش و امینم و تتلو و ابی و خلسه)

معنی اسم خواننده ها

2.رپباز: به کسایی مثل ما که دنبال رپ هستن و به طور کلی طرفدار های این سبک رپباز میگن(تو فارسی)

3.فن : تو زبان انگلیسی به معنی طرفدار یا هوادار هست

4.تکست : تکست یا لیریک یا متن در واقع به کل چیزی که تویک ترک خونده میشه میگن

5.ورس: هرپاراگراف که یک رپکن داخل یک ترک به اجرا میزاره . مثلا برای فهم بهتر بچه های زدبازی تو همه ترکاشون نفری یک ورس اجرا می کنن. به اون قسمت هایی که هر کسی میخونه میگن ورس

6. کورِس( chorus) : همون قسمتی که وسط آهنگ ها تکرار میشه 

7.بیت : ملودی یک آهنگ یا به عبارتی همون صدایی که رپکن روش میخونه میشه بیت .

8.اینترو: چیزایی که یک خواننده تو یک ترک قبل از شروع آهنگ میگه مثل آهنگ سخت از جیدال یا اول آهنگ چاقال نامه از پیشرو .( به اولین آهنگ یک آلبوم هم میگن)

9.اوترو: چیزایی که یک خواننده در آخر یک ترک میگه مثل حرفایی که فدائی معمولا بعد آهنگاش میگه تو آهنگ یه عشق نقره ای یا دیگه تابلو شده یاصحبت های حصین و رضا تو آخر آهنگ میری تولک(به ترک آخر آلبوم هم میگن)

10.هوک : قسمتی که معمولا در آخر یک ورس(میتونه وسطش هم باشه ) بر خلاف وزن قبلی شعر خونده میشه مثل آهنگ 700مگاوات از پایا و تیک تاک تو ورس سینا ساعی

11.وکال (vocal) : صدای خواننده ی بدون بیت رو میگن معمولا مثل آکاپلا از علی فارد

12.اینسترومنتال : موزیکی که تکست نداره یعنی کسی نمیخونه و صرفا بیته مثل اینسترومنتال های آتور یا مهدیار آقاجانی

13.کاور یا کاور کردن : وقتی کسی رو بیت یک نفر دیگه بخونه بهش کاورکردن میگن . مثل ریمیکس نفرت از هیچکس و ریویل که رو بیت نفرت از عرفان خوندن یا خیلی از رپر ها مثل ویلسون تو اوایل کارشون رو بیت خواننده های خارجی مطرح میخوندن .یک نکته جالب و رایج تو رپ آمریکا ( تو ایران کمتر رایجه) وقتی میخوان کسی رو دیس کنن رو بیت طرف میخونن و با این کار به نوعی نشون میدن من از تو بهتر رو بت میتونم بخونم مثل ترک زیرپام از خلوت و بچه های مرکز رکورد که کاور آهنگ دروغ تعطیل از ام جی بود و توش ام جی رو دیس کردن

14.سمپل : ایده گرفتن از یک بیت و ساختش به صورتی جدید یا ایده گرفتن از یک تکست  و استفاده ازاون تو متن خودت میشه سمپل . مثلا توپاک یجا میگه : من یک جرقه ایجاد می کنم تو ذهن ها تا بعد ها دنیارو تغییر بده( تقریبا همچین چیزی) و بهرام میگه کی یه جرقه است واسه تغییر با چند خط شعر خوندنی

15.اسکی: اسکی رفتن یعنی از متن یک نفر دیگه بطور خیلی مشابهی تو متن خودت استفاده کنی . این کار در اوایل رپ زیاد مشکل دار نبود چون همونطور که قبلا گفتم در اوایل ترک های رپ صرفا ترجمه بود یا ترجمه با اندکی تغییر بود ولی بعد از گذشت زمان دیگه این کار کاملا نهی شده است . مثلا در اوایل بهرام آهنگی داد بیرون به نام نامه ای به رئیس جمهور که توپاک هم ترکی به همین نام داره Letter to the president .  

16.مایک (میک Mic) : همون میکروفن خودمون

17.بیف : به درگیری بین دو تا رپر یا دو گروه بیف بینشون گفته میشه

18.میتینگ رپی: دورهمی های رپی که معمولا توش بتل برگذار میشه و بریک دنس میرن و کارهای هیپ هپی میکنن

19.رپ بتل : دو تا امسی یا دوتا رپکن میان همدیگرو دیس میکنن رو بیت (بیتا میتونه تغییر کنه یا نکنه) آهنگ وق العاده لوز یورسلف از امینم به همین موضوع هم اشاراتی داره

20.فری استایل: بداهه رپ کردن یا معمولا به کارهایی که بصورت بداهه انجام میدن گفته میشه

21.ای پی (EP) : آلبوم های کوتاه که معمولا اینترو اوترو و اسکیت ندارن و حداکثر 6یا 7 آهنگ دارن

22 ال پی (LP) : برعکس ای پی . اینترو و اوترو داره و اسکیت هم داره و حداقل 7 یا 8 تا ترک داره تا 20 و خورده ای هم میرسه

23.میکستیپ : میکس‌تیپ مجموعه‌ای از آهنگ‌هاست که میتونه شامل آهنگای اصلیه آلبوم آینده،ریمیکس‌ها،فری‌استایل‌هاو همینطور آهنگ کاور شده‌ی خواننده‌‎های دیگه باشه.همینطور میکس‌تیپ شامل آهنگایی که به آلبوم قبل نرسیدن هم میشه.معمولاً برای این استفاده میشه که خواننده یه سر و صدای جزئی بین مردم ایجاد کنه و اونارو نگه داره تا زمان انتشار آلبوم رسمی،میکس‌تیپ اگه آهنگ کاور داشته باشه قابل فروش نیست مگر اینکه با خواننده توافق مالی و حقوقی صورت گرفته باشه.بعضی خواننده‌ ها از میکس‌تیپ برای افزایش محبوبیت هم استفاده میکنند.معمولاً تعداد آهنگ‌های میکس‌تیپ زیاد نیست

24.rhyme (رایم یا قافیه) : قافیه رپی هست که معمولا بصورت بخش بخش هست. قافیه های رپی خودش بحث گسترده ای داره ولی ففعلا در همین حد بدونید که از لحاظ شکل قرار گیری قافه ها رپ ها به شکل دوقافیه و سه قافیه و... هستن که حالا بعدا توضیح میدم

25.rhytm (ریتم) : ريتم و ملودي رپ كردن یا به عبارت ساده تر شکل خوندن آهنگ که ارتباط نزدیکی با فلو داره ولی تفاوت های جزئی داره ( تو منابع انگلیسی میتونین به تفضیل راجع بهش بخونید ولی اینجا از بحث ما خارجه)

26.فریک شدن : معمولا به معنی قفل کردن رو یه موضوع یا آهنگ استفاده میشه

27.زاخار : مفهومی که توسط گروه زدبازی وارد رپ شد و به گفته ی خود موسس های گروه یعنی یه عده آدم که دنبال سرگرمی و رپ بازی و اینجور داستانا هستن. در کل به فن های زد بازی میگن زاخار . 

خوب بنظر من اینا چیزایی (در حد ابتدایی) هست که هر رپ بازی باید بلد باشه اگر چیزی ب گوشتون نخورده و تو متن بالا نیست بپرسید حتما تو کامنت ها بهتون توضیح میدم . بریم سراغ القاب رپر های بزرگ

سروش هیچکس:   همه میدونن که سروش کسیه که قب پدر رپ رو یدک میکشه . رضا پیشرو تو آهنگ پدرخوانده برای اولین بار هیچکس رو پدر خوانده رپ معرفی میکنه و هیچکس هم تو آهنگ برپا خودش بر این نکته تاکید میکنه .

رضا پیشرو : همونطور که بالاتر هم عرض کردم لقبش شاه تهران هست .

علی اوج :  لقبش خدای فلو هست که تو یه آهنگی با همین اسم قدرتش در فلو عوض کردن رو به رخ میکشه .

بهرام : اعتبار رپ فارس لقب برازنده و به حق بهرام هست و یک جا هم پیشرو تو آهنگ ما با همیم بهرام رو جراح مغز اطفال 60ساله معرفی میکنه و از این لقب هم برا اشاره بهش استفاده میشه

بامداد :  متاسفانه لقب دقیق بامداد یادم نیست ( با عرض شرمندگی فراوون) ولی حدودا یچیزی بود مثل شاعر قلم یا همچین چیزایی

عرفان :  عرفان یا همون عرفان پایدار خودمون رو هم با لقب خورشید رپ میشناسن

فدائی : همونطور که خودش تو آهنگاش میگه لقبش ناجی هست که یک آهنگ بسیار بسیار قوی با همین اسم هم داره(البته فرزان که اون هم رپکن قابلی هست ادعا میکنه این ترک ازون دزدیده شده توسط فدائی و با توجه به سبک نزدیک جفتون و قدرت بالای شعر نویسی هردوشون قضاوت درست یا غلط بودنش رو بر عهده خواننده میزارم) .

جیدال : جیدال رو هم با لقب شاعر مریض میشناسن و هم با لقب پسر رپ تهران. یک آهنگ گنگ هم به اسم شاعر مریض داره که پیشنهاد میشه گوش کنید

حصین  : حصین که اوایل کارش با اسم حسین ابلیس کار میکرد رو بهش لقب امام رپ رو دادن . ولی همونطور که گفتم ازونجایی که اوایل کارش با اسم حسین ابلیس کار میکرده اگر تو آهنگای قدیمی ابلیس رو شنیدین یا حتی آهنگای جدید منظورشو حصینه .

جی جی : اولا باید بگم که خودم به هیچ عنوان جی جی رو به عنوان رپر قبول ندارم و بنظرم آهنگسازیش خیلی بهتر از رپ کردنشه ولی چون مقاله باید بی طرف باشه خدمتتون عرض می کنم که لقب جی جی شماره 1 هست که تو آهنگی با همین اسم به خودش داده .

جاستینا : به حق میشه گفت که جاستینا بهترین رپکن زن ایرانه(و از رپکن های مردمون چیزی کم نداره) و کسی تو فلو و تکنیک در حدش نیست و تو رپ مرد سالار ایران که تقریبا همه ی رپکن های زن نهایتا کورس می خونن اون جاپای محکمی داره . از مهم ترین ویژگی های جاستینا که بشدت دوسش دارم اینه که پیرو جریان هیپ هاپه و میشه هیپ هاپ آرتیست صداش کرد.لقبش هم دختر رپ هست که یک آهنگ به همین نام داره و پیشنهاد میشه گوش کنید .

مهراد هیدن : مهراد رو همونطور که قبلا گفتم در کنار رضا پیشرو میشه به عنوان کاملترین رپکن های ایران قلمداد کرد .از القابش هم میشه به آقای صدای رپ و استاد رپ اشاره کرد .البته بهش الماس هم میگن ولی چون با بچه های پایدار مشترک بود از این لقب میگذریم.

علی سورنا: از بزرگترین رپکن های فارسی که هممون اونرو با لقب های مرد تنها و هفت خط میشناسیم . (مجنون شهر رو هم میشه لقبش حساب کرد ولی تاحالا جایی ندیدم با این اسم خطابش کنن)

سهراب ام جی : اوایل لقبش سلطان دود بود  ولی بعد ها با تغییر رویه تو موزیکش بیشتر با لقب عمو سهراب و زاخار اصلی شناخته میشه .

نیما نیموش: نیموش هم که قبلا تو بحث فلو بهش پرداخته بودم رو با لقب وروجک یا هانیبال(کمتر استفاده میشه) میشناسن .( البته تو دیس کردن ها اگر جایی نیم موش هم شنیدین خطاب به نیموشه)

پایا : فضانورد , چیزز دیگه ای ندارم بگم چون واضحه

صادق : کم نظیر قطعا از به حق ترین لقب ها تو رپ فارسیه چون واقعا سبک خاص خوندن صادق کم نظیر یا حتی میشه گفت بی نظیره.آ(رامش هم دیدم صداش کنن ولی خیلی خیلی خیلی خیلی کم) .

شایع : محمدرضا که از همون اول کار کردن فوق العاده بوده و الان هم هست رو با لقب پروردگار قلم میشناسن که یک آهنگ به همین اسم هم داره که نسبت به سنش در زمان رکورد آهنگ( فک کنم 17 یا 18 سالش بوده) فوق العادست.

تهم  : تهم هم یکی از رپکن های مرموز رپ فارسی محسوب میشه با قبیله اش یعنی دگران . لقبش هم امام فلو هست که یک دیس ترک خطاب به جادوگران با همین اسم داره

یاس : کسی که تا حالا مثل یک سرباز که چه عرض کنم مثل یک تانک جنگیده و هیچوقت از پیشبردن رپ نا امید نشده . شاید سرباز رپ کمترین لقب برای خواننده ی بزرگی مثل یاس باشه. ( تو پرانتز اینم داشته باشید که لقب داریوش که یه مدت عضو ملتفت بود سرباز صفره با هم قاطی نکنید)

مهدیارآقاجانی:  آهنگساز گروه ملتفت و بهرام که بدون شک از تاثیر گذارترین اففراد داخل رپ فارسیه کهخیلی اعتقاد دارن ملتفت رو کاکل اون میچرخه نه هیچکس . لقبش هم همونطور که فدائی میگه جانیه.

پ.ن1:اگر شما هم چیزی یادتون بود که احیانا تو مطلب نیست ممنون میشم  تو کامنتا ذکر کنید چون بالاخره رپ حدودا 20 سالی عمر داره و این بین القاب زیادی هم بودن که نیست و نابود شدن و منم مثل هر آدمی ممکنه فراموش کنم

پ.ن2:همونطور که تو مطلب خدمتتون عرض کردم اگر سوالی بود من در خدمت شما رفقای گل هستم

یک شنبه 11 مهر 1400برچسب:معنی اسم کاردو,معنی اسم گوگوش,معنی اسم رپرها,معنی اسم خواننده ها,معنی گوگوش,معنی مایا قربانی,معنی تتلو,معنی اسم تتلو,معنی لقب تتلو,,

  توسط عمو مصی  |
 

نقد و بررسی آلبوم اعجاز گوگوش چرت ترین آلبوم تاریخ موسیقی | googoosh ejaz

گوگوش خواننده- بازیگر مشهور ایرانی، برای آلبوم اعجاز از بهار سال 92 تا پائیز امسال تاکنون 7 ویدئو کلیپ ارائه کرده است که به ترتیب پخش اینگونه بوده است:هیاهو/ اعجاز/ نگو بدرود/ بی من و تو/ نمیدونی/ نقطه پایان/ برای من

 

فضا و کیفیت این کلیپها جدا از کلیپهای رایج ایرانی است که اکثرا تهیه و پخش میشود و اکثرا شکل سینمائی دارد. خود خواننده جزء اصلی داستان است و خودش در صحنه ها حاضر است و در کنار بازیگران کلیپ جای دارد نه جدای از آنها که او در صحنه ای بخواند و بازیگران کلیپ و داستان در صحنه هائی جدا باشند و بعد صحنه ها بیکریگر متصل گردد. در این ویدئوهای زیبا و متفاوت از قبل در ویدئوهای گوگوش بطور دقیق تر، گوشه هائی از هنر بازیگری گوگوش بعنوان یکی از مطرحترین و بهترین هنرپیشه های تاریخ سینمای ایران هم نشان داده شده است که چقدر زیبا و با کیفیت بالایی نشان میدهد که یک بازیگر حرفه ای است و باید تاسف ها خود که سینمای ایران از چنین هنرمندی بی بهره است.

 

گوگوش در این هفت ویدئو موضوع اصلی عشق را همانطور که خودش گفته است موضوع اصلی ترانه های این آلبومش هست تصویر کرده است. جالب توجه این است که او این فرصت و جسارت عالی را این بار داشته تا نگاه شخصی اش از عشق و دوست داشتن را بیان نماید. غیر از ویدئوی هیاهو که متفاوت با سایر ویدئوها است و همچنین ویدئو كلیپ " برای من "، پنج ویدئوی دیگر دو موضوع کلی دارند: عشق و اروتیسم. اروتیسم مفهوم نهائی عشق است یعنی ایجاد یک رابطه ی با جاذبه و هیجان خاص در بیننده . گوگوش به زیبائی و متفاوت،این بار به وضوح توانسته علائق و نگاه شخصی اش از عشق را در این ویدئوها تصویر کند.

شنبه 10 مهر 1400برچسب:گوگوش,گوگوش اعجاز,googoosh,googoosh ejaz,googoosh music,گوگوش موزیک,گوگوش جدید,نقد گوگوش,گوگوش کیست,آلبوم گوگوش,معنی اسم گوگوش,,

  توسط عمو مصی  |
 

قدیمی ترین عکس حصین و هیچکس

قدیمی ترین عکس حصین و هیچکس

hichkas

جمعه 9 مهر 1400برچسب:ho3ein,hichkas,حصین و هیچکس,عکس قدیمی رپرها,عکس قدیمی حصین,عکس قدیمی ابلیس,عکس قدیمی سروش هیچکس,عکس قدیمی پیشرو,عکس قدیمی یاس,عکس قدیمی داریوش,عکس قدیمی ابی,عکس قدیمی تتلو,عکس قدیمی حسین ابلیس,اهنگ قدیمی حصین و هیچکس,اهنگ تو مستی هیچکس و ابلیس,

  توسط عمو مصی  |
 

عکس دوران کودکی سپهر خلسه | khode sepehr khalse

عکس سمی دوران کودکی سپهر خلسه

یه پیامم دارم برای پارسالیپ عزیز

عکس بچگی سپهر خلسه

جمعه 9 مهر 1400برچسب:خلسه,سپهر خلسه,سپهر خلصه,خلصه,khalse,sepehr khalse,یه پیامم دارم برای پارسالیپ عزیز,خلسه پیام,پیام خلسه,خلسه پارسالیپ,پارسالیپ,Parsalip,khalse,parsalip poobon,پوبون پارسالیپ,پارسالیپ پوبون,خلسه آریا کیئوکسر,آریا کیئوکسر سپهر خلسه,نیلوفر خلسه,خلسه و نیلوفر,,

  توسط عمو مصی  |
 

دو تحلیل و نقد متفاوت به آهنگ سفارشی از یاس که باعث شد شاهب مظفری یاس رو دیس کنه Yas Sefareshi

مقدمه :

شاید بتوینم یاس رو در 1 جمله معنی کنیم : رپر مردمی و اجتماعی ، آهنگ جدید یاس تحت عنوان " بخاطر من " تونسته یکی از مشکلات اساسی اجتماع ما رو بیان کنه ؛ این آهنگ بیشتر به مشکلاتی که برای فرزندان بعد از جدایی والدین به وجود می یاد پرداخته ، قطعا رفتارهای والدین ( چه خوب چه بد ) تاثیر مستقیمی در تربیت و شخصیت آینده ی فرزندان داره که این موضوع رو یاسر به طور واضح در حد قابل قبول تونسته شرح و بسط بده . یاس همیشه ثابت کرده که سوژه ها براش تمومی نداره که این موضوع رو می شه با این آهنگ به خوبی لمس کرد .

توضیحات یاس در مورد نقد و آهنگ :

درود به عزیزان

قبل از هر چیزی تشکر می‌کنم از بر و بچه‌های متحدین. ممنون از این بررسی موشکافانه و دقیق. و من فکر می‌کنم این بهترین راه هست برای پیشرفت بچه‌های زیرزمینی. چون من با دیدن این نقد‌ها سعی‌ می‌کنم مشکلات کارم رو رفع کنم. نقد آهنگ "بخاطر من" خوب بود. همونطور که خودتون هم میدونین اجرای هر آهنگی حسّ خاصی‌ می‌خواد. یعنی‌ در بعضی‌ آهنگ‌ها باید فریاد زد. و در بعضی‌ آهنگ‌ها باید حسّ واقعی‌ رو با یه لحن خاص رسوند. در آهنگ "بخاطر من" تلاشم این بود که مشکلات زندگی‌ بعد از جدایی پدر و مادر رو از دیدگاه یه فرزند به والدین نشون بدم. و خوب راستش من خودم فرزند طلاق نیستم. ولی‌ زندگیم طوری بود که به جایی‌ رسیدم که به طلاق راضی‌ بودم. هدف اصلی‌ من از آهنگ "بخاطر من" این بود که به والدین نشون بدم که فرزند داشتن جنبه می‌خواد. نمیدونم که تا چه اندازه با سیستم کار‌های من آشنایی پیدا کردین. آهنگ‌های من ۲ نوع هست. یکی‌ آهنگ‌هایی‌ که که بهتره بیشتر از استایل به مفهوم توجه بشه. و سعی‌ می‌کنم اینجور آهنگ‌ها رو با تمپوی پائین اجرا کنم تا حتی شنوند‌های غیر حرفه‌ای (یعنی‌ شنوندگانی که با رپ به اون صورت آشنایی ندارن) هم بتونن این آهنگ رو درک کنن. و یه سری از آهنگ‌های من هم طوری هست که سعی‌ می‌کنم تکنیک به خرج بدم. و از جنبه‌های احساسی‌ تا حدودی دوره. به هر حال همونطور که بچه‌های متحدین هم اشاره کردن این آهنگ یکی‌ دیگه از معضل‌های جدی اجتماع رو عنوان کرد و امیدوارم که بتونه به نوبه خودش تاثیر بذاره.

عاشقتم هموطن

یاس

درآمدی بر نقد آهنگ:
آهنگی که یاس اجرا کرده شاید موضوعی هست که اخیرا گریبانگیر خیلی از خانواده های ایرانی شده به اضافه ی احساس خوب و نحوه اجرای خوبش یکبار دیگه اثر خودش رو ؛ رو جامعه بذاره .

بررسی موضوعی:

شاید یاس بتونه با این آهنگ اثر خودش رو ، رو جامعه بذاره جامعه ای که مشکلاتش رو به فزونی گذاشته و یاس باز تونسته خلاقیت خودش رو در بیان یکی از مهمترین مشکلات جامعه بکار ببره شاید اگر یاس بیشتر بیشتر به موضوعاتی که پس این امر برای یه فرد اتفاق می افتاد اشاره میکرد بهتر میشد البته در همین حد هم به نظرم حق رو به جا اورده، در کل موضوع این آهنگ نقص خاصی نداره و یک نفر باید این مشکل رو کامل بیان میکرد . به طور واضح شنونده منظور خواننده رو میفهمه!

بررسی آهنگ :
شروع آهنگ با ریتم آرومیه به همراه نواخته شدن سه تار که فضای خاصی رو برای شنونده ترسیم و اونو برای بیان مشکلات آماده میکنه .

ورس 1 :
نگاهی عمیق به تقویم سر رسیدش // فهمید وقت تفریح سر رسیده
سر درگم ، تو کوچه ها سرگردون // کاش میشد خدا قدیمارو برگردونه
گذشته هایی که تو زمان حال مرده // جوونی که تو چشماش یه فرد سالخورده
و اون قربانی منم که حالا تقریبا باختم // از آدمای اطرافم اهریمن ساختم
از پدر مادر هیچ خیری وقتی من نبینم // انتظار داری دیگرانو اهریمن نبینم؟!
عشقو از کجا ببینم من با دو تا چشم؟ // از پدر مادری که میخوان جدا بشن؟!
به ما که رسید ، دنیا دهن باز کرد // دردو ریخت رو سرم و منو بر انداز کرد
من تو دلم از شما داشتم تصویر با هم // تیکه پاره شدم از این تصمیم نا حق
وقتی دنیا اینو میخواد که مخصوصا بسوزم // چیکار کنم؟ دلمو با نخ سوزن بدوزم؟
این دفعه منم که دارم شما رو نصیحت میکنم // من یه مردم که دارم دائما وصیت میکنم

بررسی ورس 1 از لحاظ اجرا :
یاس با صدای غمگین خودش ورس رو به خوبی آغاز میکنه و به نظر ورس رو با یک استایل ثابت به پایان میرسونه در فرود و اوج این قسمت خیلی خوب کار کرده و نکته بارز اینکه یاس در آهنگهای قبلیش به نوعی با صدای پر قدرت احساس اهنگ رو منتقل می کنه اما در این آهنگ سعی کرده با صدای آروم و اندوهگین حس زیبای آهنگ رو منقل کنه، که به نظر اینگونه اجرا شاید بهتر باشه در یک قسمت نیز به خاطر نوع کلمات( که البته به خاطر رسانیدن مفهوم بهتر هست)سرعت اجرا کم بشه . به نوعی تو این بیت(به ما که رسید دنیا دهن باز کرد) از کلماتی که سکون دار یا کلماتی که آخرش به صامت ختم میشه زیاد هست اما در بقیه ی ورس اجرای زیبایی شاهد هستیم همچنین ، احساسی که باید به شنونده منتقل بشه نیز در سطح خوبیه .

بررسی ورس 1 از لحاظ مفهوم :
این ورس رو یاس با مشکلات بین والدین که منجر به طلاق میشه آغاز میکنه و سپس به حسرت ها و عقده های فرزندان بعد از طلاق اشاره میکنه خواننده سعی کرده بیشتر رو درد دل جوونی که این اتفاق براش افتاده تمرکز کنه ، اگر سعی میشد در اولین ورس بیشتر به موضوع اول یعنی والدین اشاره میشد معنی مفهومی تری داشتیم،به طور کلی یاس در این آهنگ توجه بسیار خاصی رو معنی شعر داره .

بررسی از لحاظ قواعد شعر و وزن قافیه ها :
تکست این ورس از لحاظ رعایت وزن و رعایت آواها زیباست و خیلی مناسب بر روی بیت سوار میشه به جز نکات جرئی اکثر ابیات از قافیه های یکدست و مصوت های یکسان استفاده شده فقط بیت هفتم کمی مشکل پیدا میکنه که و بیت هشتم نیز مصرع اول نسبت به مصرع دوم کلمات زیادتری پیدا میکنه ولی بقیه ابیات زیبا و مفهومی هستند ابیات یک تا چهار و دو بیت آخر از لحاظ رعایت اصول شعری و وزن شعری زیبا نوشته شده .

ورس 2 :
میخوام بدونم شما چه کاری برام کردین؟ // به جز اینکه فردای منو خراب کردین؟
نمیخوام برم پی مواد و خلاف سنگین // ولی به خدا یه خط صافه نوار مغزیم
نه ناله نه داد و هوار نداره تاثیر // دوای شبای تباهم تمام مستی
منو یادتون رفته خیلی حواس پرتین // امید منو شما نقش بر آب کردین
من دیوانه وار تشنه ی نوازشم // نمیخوام منو دعا کنین تو نماز شب
تو خواسته هام و همه ی نیازارو دیدی // بگو جواب این فرزند بی آزارو میدی؟
بابا تو بت منی ، یعنی تو خود منی // حال میکنم وقتی میبینم دور همیم
بدون شما ، تنهام و دریغ از یه دوست // به خودم میگم که تو آتیش حقیقت بسوز

بررسی ورس 2 از لحاظ اجرا :
اجرای ورس دوم در نوع خودش خیلی جالب هست و به نظرم با کارهای قبلی یاس یه تفاوتی داره و اینه که در آهنگی مثل پیاده میشم اگر توجه کرده باشید یاس سعی میکرد با تن صدای بالا و پر قدرت حس آهنگ رو منتقل کنه اما در اینجا سعی کرده با لحن آروم تر و غمگین تر به شنونده انتقال بده که شاید اینطور موفق تر باشه، نکته ای که تو این ورس هست رو 4 بیت اوله در عین حال که مفهومی کار شده اما قافیه های آخر مثال ورس قبلی قوی اجرا نمیشه شاید اگر کلمات(کردین، مستی،پرتین،سنگین) در اجرا تاکید بیشتر یا کشیده میشد زیبا تر بود البته نکته ظریفیه و اصلا رو روال کلیه کار زیاد به چشم نمیاد،اجرای بقیه ورس به خوبی صورت میگیره .

بررسی ورس 2 از لحاظ مفهوم :
در این ورس یاس به مشکلات روحی و نا امید شدن فرد در رابطه با این مسئله اشاره داره و هر مورد رو مختصر بیان میکنه و ارتباط مفهومی خوبی با ورس قبلی داره از لحاظ خوبیه قافیه ها و وزن ها از ورس قبلی سطح کیفیش کمتره، خواننده ابتدا به شکایت روی میاره و از نادیده گرفته شدن از طرف والدین صحبت میکنه سپس به این اشاره داره که آینده ای روشن و خوشبختیه من در کنار با هم بودن خانواده هست،شاید اگر در این ورس خواننده اکثر تمرکزش رو ، تنها رو حالات درونی شخص نمیگذاشت بهتر بود مثلا کمی فراگیر و واضح از مشکلاتی که در جامعه ممکن دچارش بشه صحبت میکرد .

بررسی ورس از لحاظ وزن شعری و قافیه ها :
این ورس هم همانند ورس قبل از کلمات هم آوا و قافیه های خوبی استفاده شده اما جوری نوشته شده که مکث به وجود میاره 4 بیت اول قافیه بازی همیشگی رو نداره همچنین از ورس قبل آواهای یکسان کمتری رو داره اما به خاطر رساندن مفهوم اینطور نوشته شده که همین امر قابل ستایشه،اما 4 بیت بعد وزن زیباتری دارند و اجرای اونها نیز راحت تره،دو بیت آخر زیبا نوشته شده .

ورس 3 :
خیلی وقته این سوال ، توی مغزمه از قدیم // چرا؟ چرا رفتین تو اون محضر لعنتی؟
سوال که نه ، کلی عقده تومه // که توی شبای تنهایی مثل جغد شومه
من یه جوون ضعیفم دلم بی طاقته هنوز // چرا اینجام وقتی نداشتین لیاقت منو؟!
باشه ، بالا سر منم یکی هست ببین // منو از خدا گرفتین میخواین به کی پس بدین؟
به این جماعت گرگ؟ این امانت توست // مادر این ثمر بیداری شبانته خوب
چقد جلوی دیگران بخوام راز داری کنم؟ // چقد من توی دستای شما پاس کاری شدم؟
چقد از ترس بعد جدایی توهم بگیرم؟ // چقد دیگران منو به چشم ترحم ببینن؟
منو ببین ، یه بیمارم یه بی تاب یه غریب // بچه نیستم واسه گریه هام یه تیتاپ بخرین
مادر قصه هات بودن واسه ما دوای درد // آخرش میمردن همه ی آدمای بد
با طلاق شما منم میشم آدم بده // بیا خوبی کن و بد بودنو یادم نده

بررسی ورس 3 از لحاظ اجرا :
در این ورس یاس اجرای زیبایی رو داره هم حس رو تمام و کمال به شنونده میده و هم محکم و تاثیر گذار متن شعر بیان میشه و بهترین اجرای یاس همین ورس آخر هستش که کلمات سر ضرب بیت میشینه و هم صدا و استایل با هم هماهنگه .

بررسی ورس 3 از لحاظ مفهومی :
در این ورس یاس قصد داشته خانواده رو از این کار سرزنش کنه و آغاز شکست های بعدی زندگی رو بررسی میکنه و بعد سعی داره حس والدین رو بر انگیزه که حداقل واسه زحمتهای خودشون ارزش قائل بشن و یا برای زندگیشون خودشون رو فدا کنند،در آخر نیز از انجام این عمل منع میکنه ولی نکته ی مهمی که برای ما جای سوال داشت این بود که آیا همه ی فرزندان طلاق واقعا بد می شن ؟،تکست در ادامه ورس قبلی نوشته شده و مفهوم گیرایی داره در کل میشه گفت همون معنی ورس 2 رو داره اما به نحوی دیگر .

بررسی ورس از لحاظ وزن و قافیه ها :
ورس سوم از لحاظ رعایت وزن شعری و آواها از دو ورس قبلی بهتره و باعثه گیرایی بیشتر آهنگ که نهایتا منجر به جذاب شدن آهنگ برای شنونده میشه، هر 10 بیت از لحاظ رعایت وزنی شعر و قافیه ها و هم مکمل بودن موصت ها و آواهای یکدست به خوبی روشون کار شده ؛ اینطوری برداشت کنیم که یاس در آهنگ های مختلف توانایی نوشتن شعرهای قوی و تاثیر گذار رو داره .

کروس :
یه بارم دنیارو از نگاه من ببینین // یه بارم شده پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر من یه راه حل بچینین // بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم
یه بار ، دنیارو از نگاه من ببینین // یه بار ، یه بار پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر هم یه راه حل بچینین // بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم

بررسی کروس :
کروس اینکار در 4 بیت خلاصه می شه که به نظر می یاد 2 بیت و 1 بار تکرار هست، خاتمه ورس به کروس خوب انجام میگیره و بعد از اتمام ملودی آهنگ خوب اجرا رو حفظ میکنه با آروم شدن آهنگ تاثیر پذیری بیشتر شده،همچنین که یاس با یک نوشته خوب ، اجرا رو نیز راحت کرده آواهای یکسان و قافیه های یکجور که شعر رو هم زیبا میکنه،. نکته ی بعدی تو اين آهنگ كروس اول با كروس دوم فرق داره. در صورتي كه تو اكثر آهنگهاي رپ كروس ها يك بار ركورد ميشن و توي آهنگ تكرار ميشن توي اين آهنگ ياس كروس اول و دوم رو جداگونه خونده ( به خاطر من - به خاطر هم ) . معنی آهنگ نیز تو کروس راحت برداشت میشه که ساختن دوباره کانون گرم خانواده هاست، در کل یاس با حس و لحن خوبی کروس رو کامل میکنه .

بررسی فنی آهنگ :

بيت اين ترک با سمپل و ساز زنده ساخته شده ، که سازهاي اصلي براي ساختن اين بيت درام ، پيانو و سه تار هست .ابتدا بيت با يک صداي نوفه ( باد ) همراه با يک استرينگ شروع ميشه که فضاي تنهايي و نا اميدي رو به گوش شنونده ميرسونه. بعد صداي آرامش بخش سه تار که زنده زده شده به اين فضا اضافه ميشه. که خب البته اينم بگم که پک هايي مثل kontakt و (native instrument (ra که کلا براي سازهاي شرقي هست سمپل هايي دارن که ميشه مثلا صداي سه تار رو طوري شبيه سازي کرد که نشه تشخيص داد که زنده زده شده يا با سمپل هست .

آوايي که زير صداي سه تار کم کم صداش از زير به گوش ميرسه و به کار اضافه ميشه تونسته کمک خوبي کنه براي مچ کردن اجزاي ساختار يک اورتور . بعد از يک اورتور 27 ثانيه اي اولين ورس شروع ميشه که درام هم به بيت اضافه ميشه با تمپو 86 .

تنظيم کننده برای اينکه تو کار يکنواختي ايجاد نشه پاساژهايي ( مثل ثانيه 49 تا 51 ) هم به کار اضافه ميکنه.تو قسمت کروس تم کلي کار کمي عوض ميشه چون پيانو و بيس به بيت اضافه ميشه و صداي استرينگ هم برداشته ميشه که خب اينکار کمي سليقه اي هست معمولا قسمت کروس کار هميشه بالاتر از بقيه کار هست اما تو اين ترک به نوع شعري که ياس هم نوشته بستگي داره که بنظر من بهترين کار همين بوده که قسمت کروس پايين باشه و پيانو هم به بيت اضافه بشه.

در کل ميشه نتيجه گرفت که ترکيب ياس با شعر و اجراي فوق العادش و تنظيم سعيد شمس و همچنين آواهايي که براي اين ترک گرفته شده بود تونستن اون حس لازم و به شنونده بدن و يکي از مشکلات جامعه رو خيلي روشن بازگو کنن.

بررسی کلی :
یاس پس از مدت زیادی که آهنگ اجتماعی پخش نکرده بود بلاخره با آهنگ به خاطر من بازگشت، با موضوعی دست نخورده که یکی از مشکلات و دغدغه های امروز خیلی از خانواده هاست، موضوعی که یکی دیگر از خواننده های خوبه رپ فارسی(بیباک به همراهی احسان غیبی)نیز اون رو اجرا کردند اگه بخوایم یه بررسی کنیم هر دو آهنگ معنی بسیار زیبایی دارند، آهنگ یاس دارای تکست زیبا و هماهنگی ابیات از نظر وزن قافیه ها و سیلاب هاست اما به مشکلات اجتماعی که فرد گربانگیرش میشه اشاره کمتری شده (که یکی از مشکل آهنگ همینه)
آهنگ خودم دلواپست میشم دارای تنوع موضوعی بیشتر و فراگیر و ریتم های بیشتره اما از لحاظ زیبایی نوشته از این آهنگ عقبتره .در کل دو آهنگ در سطح بالایی هستند اما هر کدوم نقاط قوت خاصی دارند مثل شعر و موضوعات اشاره شده این در حالیه که هر دو از آهنگسازی قوی و استفاده از سازهای ایرانی تو آهنگاشونه
یک نکته دیگه اینکه 2 ورس آهنگ به خاطر من 10 بیت هست و یک ورس 8 بیت که احتمالا هدف خواننده از اینگونه اجرا یکنواخت نبودن و ایجاد تنوع تو آهنگ بوده .
به طور کلی آهنگیست که توانایی نفوذ به توده جامعه رو داراست و امیدواریم به بزرگترین هدفش که همینه برسه .

تکست کار :

ورس 1 :
نگاهی عمیق به تقویم سر رسیدش // فهمید وقت تفریح سر رسیده
سر درگم ، تو کوچه ها سرگردون // کاش میشد خدا قدیمارو برگردونه
گذشته هایی که تو زمان حال مرده // جوونی که تو چشماش یه فرد سالخورده
و اون قربانی منم که حالا تقریبا باختم // از آدمای اطرافم اهریمن ساختم
از پدر مادر هیچ خیری وقتی من نبینم // انتظار داری دیگرانو اهریمن نبینم؟!
عشقو از کجا ببینم من با دو تا چشم؟ // از پدر مادری که میخوان جدا بشن؟!
به ما که رسید ، دنیا دهن باز کرد // دردو ریخت رو سرم و منو بر انداز کرد
من تو دلم از شما داشتم تصویر با هم // تیکه پاره شدم از این تصمیم نا حق
وقتی دنیا اینو میخواد که مخصوصا بسوزم // چیکار کنم؟ دلمو با نخ سوزن بدوزم؟
این دفعه منم که دارم شما رو نصیحت میکنم // من یه مردم که دارم دائما وصیت میکنم

كروس 1:
یه بارم دنیارو از نگاه من ببینین // یه بارم شده پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر من یه راه حل بچینین // بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم
یه بار ، دنیارو از نگاه من ببینین // یه بار ، یه بار پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر هم یه راه حل بچینین // بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم

ورس 2 :
میخوام بدونم شما چه کاری برام کردین؟ // به جز اینکه فردای منو خراب کردین؟
نمیخوام برم پی مواد و خلاف سنگین // ولی به خدا یه خط صافه نوار مغزیم
نه ناله نه داد و هوار نداره تاثیر // دوای شبای تباهم تمام مستی
منو یادتون رفته خیلی حواس پرتین // امید منو شما نقش بر آب کردین
من دیوانه وار تشنه ی نوازشم // نمیخوام منو دعا کنین تو نماز شب
تو خواسته هام و همه ی نیازارو دیدی // بگو جواب این فرزند بی آزارو میدی؟
بابا تو بت منی ، یعنی تو خود منی // حال میکنم وقتی میبینم دور همیم
بدون شما ، تنهام و دریغ از یه دوست // به خودم میگم که تو آتیش حقیقت بسوز

كروس 2:
یه بارم دنیارو از نگاه من ببینین // یه بارم شده پای صدای من بشینین
بیاین به خاطر من یه راه حل بچینین // بیاین دستامونو در کنار هم بگیریم

ورس 3 :
خیلی وقته این سوال ، توی مغزمه از قدیم // چرا؟ چرا رفتین تو اون محضر لعنتی؟
سوال که نه ، کلی عقده تومه // که توی شبای تنهایی مثل جغد شومه
من یه جوون ضعیفم دلم بی طاقته هنوز // چرا اینجام وقتی نداشتین لیاقت منو؟!
باشه ، بالا سر منم یکی هست ببین // منو از خدا گرفتین میخواین به کی پس بدین؟
به این جماعت گرگ؟ این امانت توست // مادر این ثمر بیداری شبانته خوب
چقد جلوی دیگران بخوام راز داری کنم؟ // چقد من توی دستای شما پاس کاری شدم؟
چقد از ترس بعد جدایی توهم بگیرم؟ // چقد دیگران منو به چشم ترحم ببینن؟
منو ببین ، یه بیمارم یه بی تاب یه غریب // بچه نیستم واسه گریه هام یه تیتاپ بخرین
مادر قصه هات بودن واسه ما دوای درد // آخرش میمردن همه ی آدمای بد
با طلاق شما منم میشم آدم بده // بیا خوبی کن و بد بودنو یادم نده

اوترو :
ه ه ه ه ... نه که فکر کنین تو این قصه بد شدم
نه ... اصلا شاید نباید این حرفارو میزدم! ... شاید جدایی تنها راه نجات زندگیتونه! ... هه
شاید به جایی رسیدین که نمیتونین با هم ادامه بدین
شایدم ... ه ه ه ه .... نمیدونم!

امتیاز به اجزای کار :


نمراته تکست از نظره معنی و مفهوم عامیانه و متناسب با موضوع در ورس ها + کروس به صورته جدا گانه:

ورس 1 :9
ورس 2 :8.8
ورس 3 :9.1
کروس:9.2

نمراته تکست از نظره رعایته اصول و قاعده ی مربوط به رپ(سیلاب و وزن و...)در هر ورس به صورته جدا گانه:

ورس 1 :9.1از 10
ورس 2 : 8.7از 10
ورس 3 : 9.3ز 10

نمراته استایل در هر ورس + کروس به صورته جداگانه:

ورس1 : 8.8 از 10
ورس 2 : 8.8از 10
ورس 3 : 9.2 از 10

مخاطب پذیری آهنگ:

9.6 از 10

نمرات بیت و میکس و مستره کار و ضبط وکال:

بیت : 9 از 10
میکس و مستر : 9 از 10

ضبطه ووکال : 10 از 10

 


 

تفسیر آهنگ سفارشی یاس

جمعه 9 مهر 1400برچسب:یاس سفارشی,yas sefareshi,نقد آهنگ یاس,نقد اهنگ های یاس,یاسر بختیاری,یاس کیست,بیوگرافی یاس,yas biography,yas rapper,yas iran,yas pishro,یاس پیشرو تک ناین,رپ,رپفارس,رپ فارسی,هیپ هاپ کالچر,تفسیر اهنگ یاس,اهنگ یاس سفارشی دیس,دیس بک یاس به شهاب مظفری,,

  توسط عمو مصی  |
 

بیوگرافی کاردو خواننده رپ + نظر هنرمندان درباره او | KAARDO biography

کاردو

کاردو خواننده رپ فارسی

کاردو مثل کسیه که براش اهمیتی نداره که با یک پیانو توی کنسرت آهنگی گریه آور بزنه.

آهنگ "اژدها" یک کمدی درباره وضع موسیقی ایران، ارشاد، مافیای زیرزمین، موسیقی لس آنجلسی، و موسیقی اعتراضیه

کاردو تا حدی شاعر با استعدادیه که به سختی بتونه آهنگی رو بد بنویسه

داستانی که درباره اعتیاد در آهنگ "بیوه ی سیاه" نوشت توجه خیلی هارو جلب کرد. همچنین اعتراض در آهنگ "تانک های صورتی" که سبک جدیدی رو به بازار موسیقی تحویل داد که قبل از اون وجود نداشت. و همه اینها برای یک رپر نسل چهارمی خیلی زیاد بود.

کاردو که همیشه از شهرت متنفر بوده همیشه صورتش رو با کمک گریم مخفی نگه داشته و همین موضوع باعث شد که خیلیا فکر کنن اون صورتش رو بخاطر زخم های ناشی از اسید از دست داده. کاردو دراینباره در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که اگه صورتم اسیدی بود هیچوقت اون رو پنهان نمیکردم و ازش خجالت نمیکشیدم، کسایی باید خجالت بکشن که به صورت هایی که آسیب دیدن طوری نگاه میکنن که باعث ناراحتی شخص بشه.  

 - مایا قربانی نوه گوگوش در اینستاگرام خودش دابسمش های زیادی رو با آهنگ های کاردو میساخت و ناگهان یک روز فیلمی رو از خودش و پسری همسن کاردو  در استخر منتشر کرد و کاردو رو تگ کرد و پس از یک روز ویدیو رو برداشت. این موضوع شایعات زیادی رو در بر داشت و خبرگزاری های معتبری مانند ایندیپندت فارسی هم در اینباره نوشتند. مایا قربانی بعد از بستن قرارداد با برند لویس ویلتون و دیدار با جیجی حدید یک شبه جوگیر شد و یه ویدیو گرفت و گفت که من کاردو رو نمیشناسم.

- شاهین نجفی درباره کاردو میگه که همیشه میخواستم مثل اون تو استودیو مخفی به کارم برسم و ازش خوشم میاد و امیدوارم اون هم از من خوشش بیاد.

- حسام استپس خواننده فراموش شده رپ یک دیس ترک برای کاردو منتشر کرد اما کاردو هیچوقت جواب اون رو نداد.

- امیر تتلو در کلاب هاوس در جواب کسی که میخواست از تتلو آهنگی به سبک کاردو بخره گفت که کاردو سبک خودش رو داره و من نمیتونم آهنگی به سبک کاردو بسازم. 

- روناک یونسی بازیگر تلویزیون و سینمای ایران اولین بار با آهنگ "سادیسم" کشف حجاب کرد و ویدیو ورزش خود را با سینه بند زنانه منتشر کرد.

- بهنود مکری مجری برنامه شباهنگ شبکه صدای امریکا به دیس شدن خودش در آهنگ "اژدها" افتخار کرد و از هنر کاردو تقدیر و تشکر کرد. این موضوع در صفحه ویکیپدیا این مجری هم نوشته شده.

- کاردو بخاطر نشون ندادن صورتش بدل های زیادی داره که با اسمش آهنگ میدن و عکس خودشون رو جای کاردو میزنن

شنبه 3 مهر 1400برچسب:کاردو,شهربازی متروک,کاردو شهر بازی متروک,,کاردو شهربازی,دانلود اهنگ های کاردو,KAARDO,کاردو کیست,کاردو کنتاکی,گیاه کاردوو,شهر کاردو,معنی کاردو,اسم کاردو,اسم های کوردی,اسم های کردی,اهنگ رپ جدید,دانلود رپ,دانلود رپ جدید,استعداد رپ,کاور مفهومی,عکس مفهومی,نماد اختاپوس,اختاپوس نماد چیست,اختاپوس رپ,اهنگ اختاپوس,kaardo shahre baziye matrook,kardo shahre bazi,kardo faze lang,kardo ejdeha,kardo 1,kardo sadism,kaardo sadism,kaardo ejdeha,cardo ejdeha,kaardo ezhdeha,aardo new,kaardo songs,دانلود اهنگ شهربازی کاردو,کاردو اهنگ جدید,کاردو رپر,کاردو سادیسم,تمام اهنگای کاردو,کاردو زندگی خیابونی,کاردو نفرت,کاردو دیس,دیس کاردو,کاردو و شاهین نجفی,کاردو و رضا پیشرو,کاردو و امیر تتلو,نوه گوگوش,mya ghorbani,مایا قربانی,دیس ترک,دانلود فول البوم حمید صفت,دانلود فول البوم جی دال,دانلود فول البوم مدگل,دانلود تمام اهنگای شاهین نجفی,دانلود فول البوم رپ,هیچکس فول البوم,دانلود اهنگ تانک,دانلود اهنگ فاز لنگ از کاردو,دانلود اهنگ شهربازی متروک کاردو,کاردو خواننده,,

  توسط عمو مصی  |
 

 



نقد و بررسی آهنگ های رپ


 

 

 کاردو و مایا قربانی نوه گوگوش
 کاردو خطاب به 021g : بهت میگیم گندم شهروز آبادی چون به شهرستانی ها توهین کردی
 درگیری 021g و کاردو - اسمت بعد این گندم شهروز آبادی
 رضا پیشرو ما داریم زحمت میکشیم
 دانلود فری استایل کاردو رپ اعتراضی 1401
 معنی لقب رپر های نسل 4
 لیست رپرهای نسل 4 (اصلی)
 معنی اسم کاردو چیست ؟ (اصلی) اسم پسرانه کوردی ایرانی
 نقد آلبوم تریلر مایکل جکسون پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ Thriller
 نقد آلبوم Xscape مایکل جکسون
 نقد آهنگ بشمار تتلو
 اسکی های امینم از رپر های ایرانی
 گوگوش و نوه اش مایا قربانی (دوست دختر کاردو رپر)
 معرفی نسل 4 و 3 و 2 1 رپ فارسی
 نیکی نصیریان | Niki Nasirian
 عکس چهره کاردو در کودکی ... kaardo chilhood
 دانلود تمام آهنگ های 021g | فول آلبوم 021جی
 021 جی مادر رپ فارسی 021G رپر دیریل
 021 جی کیست؟ بیوگرافی 021G مادر دیریل
 نقد و تحلیل آهنگ حصین به مولا (Ho3ein Be Mola)

 

اسفند 1402
مهر 1402
شهريور 1402
آبان 1401
شهريور 1401
تير 1401
خرداد 1401
فروردين 1401
اسفند 1400
بهمن 1400
دی 1400
آذر 1400
آبان 1400
مهر 1400
شهريور 1400
مرداد 1400
تير 1400
خرداد 1400
ارديبهشت 1400
فروردين 1400
اسفند 1399
مهر 1399

 

عمو مصی

 


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان میز نقد و آدرس mizenaghd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

حمل خرده بار از چین
حمل و سفارش از چین به ایران
فروش جلو پنجره لیفان
الوقلیون

 

RSS 2.0

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 118
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 385
بازدید ماه : 364
بازدید کل : 28982
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1